AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.066

el-system e32

tjena... någon som vet om det går och få tag i elsystem till min 730i -89???
behöver ett komplett, de som e till elhissar, ac, fläckt, värme, taklucka... o säkert nått mer!!
står det nått nr nån stans på härvan... tycker att d borde göra d... men var???? har inte skruvat ner de än. ska ta o göra d nån da.... nån som vet hur mycke de e??? jobbigt eller???
tack på förhand!!!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag hade samma problem på en e32 750 som någon "glad amatör" hade kopplat in stereo på , massor kablar var sporadiskt avklippta samt att batteriet hade läkt ut syra och frätt upp den klena stammen under höger baksäte , nästan inget i bilen fungerade och de flesta säkringar var körda pga. kortis till karossplåt, tänkte först byta kabelstammar men det är väldigt mycket arbete , massor inredningsdetaljer som skall loss och monteras dit snyggt - lite smaksak hur man gör men att byta stammarna är inget man gör på en kväll iaf.

titta under höger baksäte så ser du hur tjock stammen är !
har du haft kabelband i vagnen ?

Länk hittar du skrotar med "kabelhärvor"
tyvärr är de ofta klippta och ej heller helt kompletta , misstänker det e för bökigt att demontera då halva bilen skall rivas ut för en komplett stam.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
an
643
anlima
735iA -87
Hej Tobbe!
Jag har gjort ett antal kundbilar med elbrand ,och vill bara berätta följande, det är lättare än du tror att byta hela stammar.
Plocka ut säterna så är allt under mattan lättåtkomligt.
Stammarna är oftast i två eller tre delar med "kodade "kontakter, går ej koppla fel.
Risken att du inte upptäcker var kortslutningen har varit minskar drastiskt om allt byts ut. priserna på ett komplett elsystem brukar ligga mellan 2-3000kr.

Spotta i nävarna nu, och säg "nu jävlar",så går det bra

/Mats
oj... d va billigt... ja hade tänkt mig typ7-8000 eller nått...
att det inte e så mycke jobb har ja redan räknat ut.. hade tänkt o riva hela inredningen så de e lätt o se vart allt ska hänn.... jobbar själv me traktorer så ja har gjort lite sånna jobb... fast inte på bmw då... =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.