|
|
|
|---|---|
|
Tja...lämnade in min bil på lackning efter att nån idiot snott min m-vinge och repat upp bilen...fick baklyckan, bakskärmarna och taket och takluckan omlackad...detta var för cirka 7 månader sen... Nu har det börjat komma små rost bubblor på takluckan och börjat rosta vid bagageluckan... Kan jag begära omlackning eller inte ???? Det var försäkringen om betalade lackningen... Någon som vet hur jag ska gå tillväga.. Det finns inget bättre än BMW ;) | |
|
Jag hadde tidigare en saab 9-5 som jag lackade om huven på för stenskott, efter ca 11månader så började det komma rost i ett gammalt stenskott som dom inte slipat ordentligt. Då åkte jag tillbaka och det var inga problem att få det omgjort för det var 1 möjligtvis 2års garanti på jobbet. Hade du gjort det svart så hade det nog varit problem men i ditt fall så ska dom ta på sig det. |
|
|
2års garanti på lackjobb måste de lämna, dock så gäller inte den mot rost om du nu haft lite rost där innan, FB betalar inte lackaren för att slipa, blästra bort rost, utan det lackas helt sonika över. Så förklarade iaf BMW Bollmora det hela för mig när jag undrade över några rostfläckar som jag hade i min bakskärm som ändå skulle lackas om pga skadegörelse. /Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.