AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
713

Orginal komp eller inte?

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Egentligen, borde det väl inte vara någon fara att köra med 8,8/1 i kompförhållande"!?

Då menar ja alltså på en M20B25... Vet att någon med en 325 touring kör med orginal komp.... Plocka ut lite över 400hk vid 1bar!

Nu har ja fått lite besluts ångest här... Har ju fan just sålt min 325 turbo... Men ja vet inte varför riktigt, maskinen va ju hur skön som helst, fast ja gillade aldrig själva bilen! Sen hade ja inget garage nu inför vintern heller! Men ja får se om man skaffar en "snygg" e30... Kör med den orginal nästa sommar och sen gör en riktigt seriös konvertering!

Va bara tvungen å skriva av mig lite = )
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
Klart du ska ha en E30!
är ju enda bmw:n häromkring som inte har "pizzabagarstämpel"!

;0)
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Hehehe, jo det är fan sant! Synd bara att det ska vara så!

Jag måste bara hitta en riktigt schysst E30... Är det bara ja eller har dom verkligen skjutit i höjden va gäller priset!?
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
Tillgång och efterfrågan är jag rädd för..många är ju buskiga och rostiga
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ingen som har nått att säga angående kompressions förhållandet?????
du har inte sagt nåt om va du vill få ut av motorn så d e ju lite svårt att säga nåt, men som du själv säger finns d en touring som plockar 400+ å sen en till kille som kört mitten 11 och 450hk så visst går det
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ja oj, det va dumt... Mer specifikt då: Jo det gäller ju överladdning, men ja funderar lite på kompressor istället.... Inte då något kitt, det verkar inte som dom ger så mycket effekt... Men jag är aldeles för lite påläst på kompressor, så ja ska leta upp lite info först om hur mycket ladd man ska köra med och vilken kompressor man ska ha!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.