AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
600

Inget tal i Navin ?

Jo
3
JohnBlund
525iM -02
325iM -88
325iM -89
Köpte en 525iM -02 häromdagen, trevlig bil. Problemet är att jag får inget tal ifrån navin, jag har kollat runt i menyn och jag har inget streck över högtalaren i setteings vilket indikerar att man har "disabled" talet. En liten notis: CD.växlaren saknas , har svårt att tro att det har något med det att gör eftersom det är vad jag tror två oberonde system.

ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Vet du om den är uppgraderad från t ex. MkII / MkIII till MkIV?

Själv fick jag problem med att rösten inte berättade var jag skulle köra, den tystade ner ljudet i bilen (radion/CD) men ingen röst kom.
Är det så du har det eller tar den inte ens bort ljudet när den vanligtvis ska säga till?

Osäker på om det är samma lösning på ditt problem som på mitt men maila mig privat så kan jag skicka dig en instruktion med bilder på hur jag har gjort, tack vare hjälp från detta forum faktiskt.

/Hammar
Jo
3
JohnBlund
525iM -02
325iM -88
325iM -89
Hallå Hammar!

Tack för visat intresse!
Japp problemet är som du beskriver den tonar ner radion/cd:en när Gunther ska prata, men inget prat kommer. Det vore kanon om du ville hjälpa mig så vad har du för mailadress?

MVH

JohnBlund

ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Du har mail. ;-)

/Hammar
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Det är inte så enkelt att ljudnivån för talet är nerskruvat till minimum i settings?
Jo
3
JohnBlund
525iM -02
325iM -88
325iM -89
Nej tro mig jag har varit där ett par gånger....... Kollat och dubbelkollat utan resultat, har desvärre inget ljud på tv:n heller.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.