|
|
|
|---|---|
|
Jättelustigt, jag antar att min E34 har original startspärr för sätter jag mig i bilen, låser med BARA fjärrnyckeln (orig) så går det ej att starta den. Men, om jag hoppar ur, drar ned rutan, låser återigen med BARA fjärrnyckeln, sträcker mig in utifrån så startar den! Kan någon bekräfta detta fenomen? I praktiken skulle det innebära att slår man rutan, lyckas man starta utan nyckeln så är det bara att hoppa i (genom rutan pga. deadlock) o köra iväg... Nu är det så (alla tjuvar som läser detta) att denna bil är Extra utrustad med ytterligare ett Cobra larm + dess spärr Men Cobran hör inte till frågan nu för den har jag ej aktiverat under testet... Kan vara en väckarklocka till er som bara litar på orig spärr, men det kan också vara just min bil som är lustig... | |
|
Kan det inte vara så att rutan har en brytare som känner av om den är nere och där för inte sprrar startfunktionen... Om du då knackar rutan så känner bilen att rutan egentligen är stängd och bilen går inte att starta. En (kanske dum) teori bara. Mvh Magnus. |
|
| kan vara så, eller så är det nån sensor i förarstolen... ska testa några andra metoder | |
|
Förmodligen har du inte väntat länge nog efter larmet aktiverats. Jag ska kolla min E34 till helgen, men jag tror det är så. Immobilizer infördes januari-95, har man larm så finns det "vanlig" startspärr. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
larmet är eftermonterat av Larmakuten men den aktiverar jag separat, jag låser alltså dubbelt, först med fjärrnyckeln och sedan med larmknappen... Men nu bortser vi från Cobralarmet alltså, den styrs separat. Bilen är tillverkad 10-94, den har fjärrnyckel med automatisk "deadlock", behöver ej vrida 90 grader som förr.. men den bör ju ha startspärr från fabrik när den beter sig som jag nämnde ovan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.