|
|
|
|---|---|
| Har fått gråa hår på mina backspeglar till M635:an. Jag ska lacka om bilen och vill få ur glasen ur backspeglarna. Det sitter inte som på E-34 med en bajonett som man vrider under, eller snäppt som det sitter på dom nyare. Det verkar vara limmat. Måste man förstöra glasen för att få ur dom. Blir tokig,HJÄLP mig | |
BMW Kungen |
Jag vet inte, men är det inte enklare att maskera väldigt noga?? Blir ju lite svårare att blåsa det fin, men det går.... //Kungen |
| Det sitter en plastram ytterst som jag vill fixa till också vill inte lackera den o eftersom den ser lite sliten ut så tänkte jag snygga till den också. Jag får kolla med BMW hur man gör annars. | |
Grusse |
Spegeln sitter limmad, kollade på ETK och där stor det limmad spegel. Det är väl bara att försöka att få ur den hel genom att bryta lite så kanske limmet släpper. Går den sönder så beställ nya glas. Vänster: 51 16 1 874 919 Höger: 51 16 1 874 922 Vänster vidvinkel: 51 16 1 926 593 |
| Backspeglarna är samma som till Volvo 262C (Bertone) | |
|
Jag vet inte om det är samma som på min gamla 630 CS -76 men av ETK:n skulle man kunna tro det! Jag bytte i mitten av 80-talet glaset på en sida och den satt fastklistrad med vad som liknande dubbelhäftande rätt tjock tejp. Jag har för mig att hela baksidan är klistrad. Det var ett mycket segt klister och jag bände loss glaset med skruvmejslar, knivar och vad jag hade till hands. Glaset satt tejpat på en svart plastskiva så man måste vara försiktig vilket jag inte var tillräckligt mycket. Det hände något med inställningsmekanismen mellan elmotor och glas för sedan dess vibrerar glaset rätt mycket när man kör! Per L |
|
| Det blir att plocka fram skalpeller och knivar och en del jävlaranamma. Tack för alla tips. Det slutar nog med att man får köpa nya glas. Dyrt antagligen. Men har man gett sig in i leken så får man leken tåla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.