AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
651

Hur många kör 330xi?

NR
120
NRW
330xiA Touring -01
Jag undrar alltså som rubriken. Tycker jag ser
"kollegor" otroligt sällan i Östergötlend.

nrw
Na
85
Nakata
330i Touring
Hej!
Kör inte 330xit utan 330it av samma årgång som du och kommer från ditt grannlandskap Västergötland. Har några frågor som jag undrat över och inte fått något svar på här på forumet, du kankske vet. Dels om din egen modell som jag tror är bättre iallafall under vintertid. Men detta har jag uppmärksammat på Autoforumets modellguidessida.

Angående 330it:
Kan det verkligen var sådan stor skillnad mellan årsmodell 2001 vs 2002 angående 0-100km/h: Enligt modellguiden här på Autopower så står det (7,3s) på 01:an medans 02:an går betyldigt snabbare (6,7s) . Båda med manuella lådor.

330i från båda årsmodelllerana går på samma siffra (6.5s)

När det gäller siffrorna på 330xit är siffran för 01an (7,3s) och 02an (6,9)s 0-100km/h Finns inte siffror på automat från 01an men 02an är siffran (7,5s)

Skillnaden skulle då enligt guiden vara (0.6s) mellan 01 vs 02 330it och (04s) mellan 330xit. 01 vs 02

Tycker detta är märkligt då bilarnas motor är ju den samma. Den enda skillanden är ju faceliften som kom på 02an och om det kan vara viktskillnad mellan dessa årsmodeller eftersom det också skiljer lite grand på bensinförbrukningen.

Men det märks ingen skillnad på coupeversionerna då dessa är likvärdiga i prestanda hm...
Märkte också att topphastigheten på 330xit var 7km/h lägre..

Vad tror du ?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.