|
Sida 9 av 10
|
|
|---|---|
|
ah...Fredag... det missade jag helt... hemskt ledsen... väldigt nyfiken på hur det kommer att gå... :-) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Ännu en som läst tråden. Lycka till boys! Vh/Kermit. |
|
|
Hej! Nu har vi varit hos Råå Bilcenter. Vi började med att fråga hur det gått med lackeringen av frontspoilern. Han svarade vänligt med att "kofunkaren" var färdig, den är i toppskick. Vi frågade om det skett någon kontroll av milantalet som lovat. Det hade det inte, men vi fick gärna ta bilen till Paulssons Bil om vi så önskade. Vi berättade att anledningen till att vi frågar är för att vi hittat din bil på mobile.de och att bilen där hade gått 21.000 mil! Han svarade med en argsint min att det absolut inte var samma bil. Han tittade snopet på att annonserna som om det vore en dödsannons. Vi sa att vi gärna tog med bilen till BMW för kontroll och påpekade att vi behövde regbeviset. Det fick vi (se bild). Vi tittade även i serviceboken denna gången, som för en gångs skull fanns på plats. Bilen var servad var 1500 mil på samma firma, samma stämpel och samma penna, HMMM. Dom två sista stämplarna var från en auktoriserad BMW-verkstad. Det hela slutade med att vi bestämde att vi återkomma nästa helg. Vi kommer i veckan åka upp till BMW för att se vilken information chassinumret ger oss. To be continued... Regbeviset: Länk MVH / Jacob & 1BJÖRN |
|
|
Hahaha...synd att ni inte fick en bra bild på den där karln då ni berättade om annonserna....det skulle man ju kunna betala för att se...tycker väldigt synd om dessa stackars människor som trott dom gjort ett "klipp" på sin fina bil hos honom. Inte föra att jag tror jag skulle handla en bil från en sån här bakgårdsfirma men skulle nog utan speciellt dåligt samvete med stor sannolikhet gjort mig olycklig om det uppenbarade sig att ja blivit blåst köp på ett bilköp av en som denna...spelar ingen roll hur det vore att åka! faan, man blir så förbannad på sånna här idioter!! /Andreas |
|
|
Sorry, tappade några ord där...blev bara så förbannad...det skulle inte spela någon roll hur långt det vore att åka.... /Andreas |
|
|
Tycker ni gör helt rätt, sånna skojare skall hängas ut utan nåd... Sjöberg |
|
|
En fråga... varför säga att ni kan ta bilen till BMW om den är skruvad? Nu tror jag inte på milen iofs... Men tänk om det finns en liten chans på milionen att bilen inte är skruvad.... vad pinsamt det kommer bli för oss... :-/ som ni märkt tidigare i tråden så har jag svårt att vänta tills jag får veta mer ;-) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Nu kan väl int eens BMW själva garantera att mätaren inte är skruvad? De kan väl bara upptäcka om den är klantigt skruvad... Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
| japp det stämmer det kan göras så det inte märks | |
|
Tror att det är mer vanligt än ovanligt. och så undrar folk varför en svensksåld bil är mer eftertraktad. Men det är klart det man inte vet det lider man inte av... Fy fan för såna skojare.. mvh |
|
|
Hur har det gått? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Paulssons Bil tar nu kontakt med BMW Sverige, efter att dom fått både regnr och chassinr av oss. BMW Sverige kommer sedan att ta kontakt med BMW i Tyskland för att se vilken information de kan få fram. Återkommer med svar inom kort. MVH / Jacob & 1BJÖRN |
|
| Interesant... Hoppas ni sätter dit dom! Fast det skulle vara pinsamt OM det var så att den inte är skruvad. | |
|
Ngt nytt? är bilen fortfarande kvar hos säljare? __ ///M som i Mugge. |
|
|
Japp bilen är kvar men säljaren finns inte där?? BMW hittade inte mycker på chassie nummret, tyvärr. Enda registrerade garanti åtgärdandet på BMW i tyskland var 1998-01-23 och då hade bilen gått ca 6000 mil. Vet ej vad nästa steg blir men vi knåpar på det. Som AC Cobra skriver ovan att det skulle vara mycket trist om det visade sig att den inte var backad därför kan vi inte göra ett skit förän vi verkligen har fått det bekräftat att den är backad. Länk |
|
|
Bilen är såld!!!! Jag har pratat med ägaren och vi ska ses på "macken" på högasten kl 19 i kväll. maila annonser och dyl så att jag har något till den nya ägaren. Simon@grafisktgummi.se eller kom dit |
|
| Stackars kille..... | |
|
Vad är det för kaross?? Kolla kodnyckel/DIS på den hos en BMW-verkstad. Be att ni far och kollar den imorrn om det är möjligt. Sicka mej annonserna, jag skulle vilja se dem: andnewman@gmail.com |
|
| Om inte säljaren har informerat köparen om vad som har framkommit så är det väl ett fall av bedrägeri? Firman vet ju om allt som framkommit i denna tråd. Har de ljugit tro...? | |
| Fast vad är det egentligen som har kommit fram i denna tråden? Blev det bevisat att bilen är skruvad eller? Det verkar iallafall inte så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.