AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
50.896

Backad 328 i HBG?...

Sida 6 av 10
Helga
Snart är väl bilen såld och allt rinner ut i sanden.
Här gäller det väl att handla snabbt. Eller................

//Helga
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
SPÄNNANDE VÄRRE!!

Mer info!!
WOM 439 kan man ju komma ihåg och sedan kan man ju upplysa eventuell nästa ägare om statusen på bilen!
CR
175
CRY
332ti-98
Hej!
Hur går det?
Det är helt enkelt fördjävligt hur dessa bilskojare kan få finnas. Det kontiga är att de verkar få alla vrak sålda.
De smutsar ner de importbilar som faktiskt är riktigt OK.
Stå på er och sätt dit honom ordentligt.

---
Christian Ryman
Mini Cooper S - 04
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hur går det? varit och snackat med killen?

4 Cylindrar är 2 för lite!
Det troligaste är ju att dom skriver vad som hänt, NÄR det de facto har hänt nåt..
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tror det är ganska stor risk att bilfirman redan vet vad som är på gång och "säljer" bilen vidare lite snabbt.
Det är egentligen dumt att upplysa firman om mobile-annonsen eftersom de då inser att de har gjort ett misstag. Nästa gång rättar de till problemet och ser till att en ev. mobileannons är borttagen innan de annonserar i Sverige. Då blir det svårare för gemene man att syna bluffen.

Det är bättre om vi avslöjar fifflare för allmänheten här UTAN deras vetskap.

Just my 2.
Som vi skrivit ovan så avvaktar vi p.g.a. att fler har hört av sig och vill vara delaktiga. Då inget är bestämt så kan jag tyvärr inte berätta vad det rör sig om. Om allt går igenom så kommer både allmänheten upplysas om dessa bedragare, samtidigt som denna försäljare kommer att få sig en läxa. Så ha tålamod så återkommer vi med information så fort vi har något nytt att berätta.

MVH / Jacob
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Mycket spännande tråd!

Tittade lite på annonserna på bytbil från Råå bilcenter följande lästa jag i en annons:

"(PDS) parkerningsdinamisksensor, Hell beige skinnklädsel som ny, BMW Stereo med RDS radio, Harmann Kardon Soundsystem bästa högtalare i världen!"

Tycker jag låter jätteseriöst! :))

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det har hänt väldigt lite dels pga som Jacob säger att det är fler som tillkommit i projektet och pga att jag har vrålmycket o göra på jobb....har inte kommit därifrån förän en bra stund efter stängnings dax......Solly..

MVH BJÖRN
Aha, är det därför det inte händer något...det har blivit ett "projekt" med flera inblandade för att titta på en bil. ;-)

Låt det vara tycker jag vore bäst med motiveringen några inlägg ovan.
735
Förbannat intressant trad, började läsa, var lite svart att sluta...
Blir det besök m sverker ida lr? Gar plus fortf pa mandagar??

Nyfiken pa en annan bil E39 touringen.. Fanns BRG som färg i tillvalslistan (Individual??:-)) och ska sedan ratten fr 96-97 sitta i en 99 eller är det ocksa individual?? Ratten är jag lite nyfiken över da man ser den i en del importbilar av nyare arsmod...
Helga
Synd på en så bra start att det bara rann ut i sanden.
Ni var alldeles för omständliga pojkar och sådant här kan inte bedrivas i projektform.
Ni kanske blev hotade också.......För nog så läser många "bilhandlare" detta forum och sätta upp alla framtida steg här gör ju saken enkel för vissa. Sånt här skall ske i tysthet så klart. SEn om det blev nåt av det så brassa på!!
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Nej, det har inte runnit ut i sanden. Det är jag som håller lite på det. Har faktiskt blivit kontaktad av Plus, men har haft mycket att stå i, så detta har inte kommit i första hand. Det är därför 1BJÖRN och Jacob_M3 varit så "hemliga".

MEN, jag har precis pratat med 1BJÖRN per telefon och vi har bestämt ett möte nu i veckan. Så nu jävlar!!!

Vi talade även om det var en bra eller dålig ide att skriva ut här att Plus tagit kontakt. Så här blev det iaf!

Räcker det som svar så länge!?

elpe300
Bilen: Länk
Om du frågar mig så är de inte alls en bra idé att skriva på ett allmänt forum att plus tagit kontakt innan ni "slagit till"
Ett alternativ är att låta Crew ta bort inlägget.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Blir nog svårt för bilhandlaren att komma undan. Allt är solklart!
Men, visst...

elpe300
Ras.mus
Ja, det hade kanske varit bra om autopowers moderator tar bort denna tråden...

Ni som skapat den och som "håller i projektet" kan ju bestämma det själv annars... Bara skriv in några "olagligheter" så tar de ju bort tråden i alla fall. Men det får ju som sagt ni själva bestämma..
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Hmm, ja, det är ju så dags nu när den har haft 8000 visningar och funnits här ett bra tag...

elpe300
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Genom att lägga ut all den denna information på nätet får ju bilhandlaren alla möjligheter att agera och klara sig undan. Skulle förvåna mig om handlaren vid det här laget inte vet vad som skrivs här.

Är man mindre nogräknad spekulant på den bilen är det ju bara att konfrontera handlaren med vad som är på gång så kan man sedan köpa bilen ganska förmånligt och handlaren har problemet ur världen.

Lite synd för det började så bra men hoppas att ni ror i land det iallafall. Men om nu Plus är inblandat sköter dom det inte på egen hand då, eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.