AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
50.909

Backad 328 i HBG?...

Sida 5 av 10
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
1/ gör det enkelt - undvik denna typ av handlare
2/ Skall man i alla fall handla av sådana killar så, gör det enkelt genom att skriva köpeavtal. Att vid felaktig mätarställning skall försäljaren stå personligt ansvarig med t.ex. 30:-/mil. Sen kan man i lugn och ta dem till rätten. 5000 mil @ 30:- blir 150.000:-
Kul att slanta upp det i rätten.

M3/// Mullret
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Vilken säljare skriver på ett sådant avtal? Och OM man skulle lyckas med det, blir bevisfrågan i rätten inte enkel.

Bättre att köpa av seriösa affärsmän, privatpersoner eller importera själv. Eller så köper man nytt.

Problemet är alla torskar som tror att just de kan hitta en mycket finare bil mycket billigare än alla andra.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Tretretti. Helt rätt men se punkt 1. först.

Skall man tvunget handla ändå, be säljaren skriva på så är man grön sedan. Svårt i rätten javisst, men antecknar man aktuellt miltal på köpehandlingen så har man i alla fall torrt på fötterna.

M3/// Mullret
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
vill bara göra en liten ()

Området ni alla syftar på har jag bott i under många år, det ända packet jag såg där va alkoholister/knarkare. Och jag har aldrig sett någon av dessa sälja någon bil... Den jävligaste i min trappa (som man också kan kalla pack) va en skånsk hårdrockare.. Skulle inte tro att han heller säljer några bilar.. Som tur är så finns det redigt goa SVENSKA killar, Thomas Jisander, Peter Mattson, som kan va ett föredöme för oss andra...

Idag klockan 17.00 ska jag och 1BJÖRN ta oss ner till Råå Bilcenter för att försöka få kontakt med försäljaren och kanske till och med avslöja vårt lilla "projekt" för honom.

Mer information inom kort.

MVH / Jacob
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Det tråkigaste av allt ändå är ju att de tydligen lyckas bli av med sina bilar, dvs att det finns såpass många godtrogna människor kvar (iofs bra om ingen nu utnyttjar det)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
Jacob & Björn>>>

jag jobbar tillfälligt på Paulsons Bil i HBG mån-onsdagar (praktik), säg gärna till när han varit där (eller innan) så kan jag se på den. vore kul att få se den berömda bilen! hur sliten den är osv.

MVH Fabian
Vi har nu varit nere hos bilförsäljaren på Råå Bilcenter och bestämt tid för möte imorgon. Fronten var fixad och bilen var nu på rekond. Imorgon ska vi försöka få försäljaren att ta bilen till BMW för att kolla mätarställningen, ska bli kul att se vad det ger för resultat!

MVH / Jacob
Ras.mus
fabi_no1

OM bilen kommer förbi hos dig, kolla gärna vad miltalen visar... Det skulle inte förvåna mig ett dugg om de visar upp ett förfalskat papper för Jacob o Björn...

Gör de detta så kan ni ju tillsammans anmäla dem, då har ni bevis inte bara på att de skruvat bilen, utan även på att de förfalskat detta bevis på milställningen!
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
om den kommer förbi när jag är i verkstaden så ska jag kolla miltalen! kanske en annan mekaniker får hand om den men det är ju bara att titta förbi.

MVH Fabian
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
På sättet dom skruvar mätaren på BMW¨s idag så kan dom inte se på BMW att den är skruvad.
Alltså BMW ger ett intyg på att mätarställningen stämmer fastän att den kan vara skruvad.
Bara så att ni vet detta.............
Jag är 100% säker på detta
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Snubblade över Belles blocketannons precis. Han verkar vara i mobilbranschen också! :) Länk

elpe300
Bilen: Länk
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Snubblade även över en förnyad blocketannons (denna gång utan bild) på en bilfirma. Några av Belles bilar är fotograferade utanför denna bilfirma. Om detta betyder något vet jag inte! Ville dela med mig av "detektivarbetet" bara... Länk

elpe300
Bilen: Länk
Så var det dags för ännu en kort dagbok.

Jag och 1BJÖRN var nere hos försäljaren klockan 18.00 som vi bestämt. Bilen fanns inte på plats, den står nu hos lackeraren istället för han hade inte varit riktigt nöjd med sitt jobb. Försäljaren hade inte själv sett bilen men påpekade att han är mycket petig och det var ingen idè att dom kom tillbaka med bilen förrän den var perfekt. Inget mer diskuterades utan ett nytt möte ska äga rum på torsdag. Bilen ska då finnas på plats och bilder kommer att tas.
För den som är intresserad så finns det ett par olika bilar av årsmodell 99 i hallen, samtliga har gått 6000 mil. :)

MVH / Jacob & 1BJÖRN
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
Will it come back?! jag har dålig erfarenhet av små bilförsäljare, bilar som lovades försvann helt spårlöst, fast, de var på G. ibland var de i jönköping och ibland i stockholm... import från luxemburg som fastnade i trelleborg, efter några veckor åkte jag dit och kolla på alla möjliga verkstäder där den skulle kunna finnas, då helt plötsigt hade den åkt med transportsläpet till jönköping, sen så kom den till södertälje. då gav jag upp. (efter 7 veckor). lite OT, men har en svag känsla av att den kanske inte kommer tebax till Belles...
det e mina misstankar som är helt helt utan grund i detta fall. (hoppas jag)

MVH Fabian

*om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?*
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Inget nytt??

*Höjer tråden*

328án: Länk
Har själv inte varit tillgänglig idag och har faktiskt inte pratat med 1BJÖRN. Vi får avvakta tills imorgon för att se om 1BJÖRN har någon ny information.

MVH / Jacob
Har ni varit och kollat på bilen?
pe
176
peter_ooi
BMW M135 X-Drive
Audi A6 Allroad
spännande tråd!
Människor från annat håll har hört av sig och vill vara delaktiga i detta projekt. Vi avvaktar nu för att se vad som bestäms.

Vi återkommer med mer information!

MVH / Jacob
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.