AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
50.911

Backad 328 i HBG?...

Sida 4 av 10
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Har mailat och tipsat Plus om detta nu!!! Få se vad som händer.

1BJÖRN och Jacob_M3: Ska ni ut och "röja" handlare så hänger jag med. Ring!

Mailet till Plus:
Har sett bilar som importerats från Tyskland och blivit "backade" flera tusen mil. Ett par handlare i t.ex Helsingborg använder sig av den tyska handlarens annonsbilder på bilen. De tyska handlarna har alltså inte hunnit ta bort sin annons när helsingborgsfirmorna köpt bilarna i fråga. Kilometerställningen i de tyska annonserna är flera tusen mil högre än när bilen tagits till Sverige och "fått ny" kilometerställning. Detta är vidrigt! Klart värt att ta upp. Handlarna ska sättas dit!

Det vore bra om fler kontaktar Plus, så att man på Plus får upp ögonen för detta. Länk

elpe300
Bilen: Länk
Belle Bilgaraget verkar "låna" mycket bilder!!! Inte stämmer milen heller! Tycker det är så jävla pinsamt med folk som inte kan göra vinstgivande affärer utan att fiffla. Riktiga loosers!

Nu är det ju inte "vattentäta" bevis men man får skylla sig själv om man har samma bilder som de bilarna med högre miltal. Då är det ganska uppenbart tycker jag. Skulle det vara så att de är helt oskyldiga är jag den första att be om ursäkt men jag tror inte risken är överhängande.

Skicka mail till dem, det gör jag, ring dem, det gör jag. Ring, maila polisen, militären, Göran Persson, Sverker, bara det blir ett stopp på dessa personer som inte kan klara av att sälja bilar utan att lura folk. Finns även telefonnummer till ägarna av firman: Länk
Var i Hbg ligger Belle Bilgaraget?
Länk
730: 16200mil-13000mil=3200mil fel!
328: 15600mil-9800mil=5800mil fel!

Har det inte varit lite många firmor i Helsingborgstrakten som pysslat med denna typ av verksamhet senaste tiden?
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
jag hoppas att det inte är fler här i hbg än på andra ställen, att det bara är vi invånare som upptäker fler! fast det vore ändå bättre alla dåliga bilar hamnar här så resten av sverige slipper dom!
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Belle Bilgaraget ligger i ett område jag aldrig besöker efter kl.22.00. Aldrig... Mycket kebab om man säger så...

M3/// Mullret
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Var förbi en snabb sväng idag men bilen är fortfarande iväg på lack....Tyvärr!!
Det får bli ett nytt besök imorgon och prata lite med honom.
Han lovade ju att han skulle kolla mätarställningen på Paulssons Bil (Bmw) under denna veckan......Får väl se vad den säger =)=)!! Fortsättning följer imorgon......

MVH BJÖRN
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
elpe300: Fan vad gott gjort! Hoppas att Sverker sätter sina klor i dom o kastar honom i soptunnan =)

MVH BJÖRN
Helga
Ett nytt Autohallen kanske.................

//Helga
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
ml99: Det finns massor med importfirmor i Hbg som sysslar med suspekt bilimport......Scandiatransport brukar åka förbi mitt jobb med en massa import bilar till grannen ett par hus bort.....Det är allt som oftast ingen skön syn! Krockat och spacklat så man blir illamående när man tittar på dom. Det är mycket Bmw men på senare tid har det börjat komma in en massa Volvosar i 8 serien till porrigt låga priser. Det är kanske lättare o fiffla med mätarställningen på dom än på bilar med digital mätare?!?

MVH BJÖRN
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Helga: Autohallen var en höjdare =)
En Kollegatill Autohallen fick besök för ett par månader sedan och det slutade med att försäljaren blev upp jagad på taket av ett par missnöjda bilköpare =)=)
Undra vad det handlade om?!? Slutade iaf med att polisen fick komma och eskortera ner honom från taket =)

MVH BJÖRN
Hoppas ingen tog det som ett påhopp på Hbg, det var inte meningen.

Hur som helst så får vi göra livet surt för dessa skurkar så att de lär sig hur man uppför sig i Sverige.
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Ingen fara! Det bor mycket "pack" här...

elpe300
Bilen: Länk
Ett sånt otroligt "looser-intryck" det ger när en handlare inte kan stava ordentligt i annonserna. Jag har full förståelse att många i detta land av förklarliga skäl har skriv och språksvårigheter (däribland mig själv ibland :-) men är man i försäljningsbranschen ser det bara extremt amatörmässigt ut.
Skulle inte handla så mycket som en glass av den handlaren.

Påminner lite av vad Donald Trump nyligen sade i sin TVserie om att försöka sälja en bil men strunta i att tvätta den :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Hehe Mullret, då vet jag nog var den ligger.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kristoffer_L: Ännu ett fan av the apprentice hör jag ;)
Hel och ren är något som jag inte bara förväntar mig utav försäljaren utan självklart också bilen. Att inte ha ordining i hallen, bilarna, annonserna osv gör mig mindre benägen att handlra av just den handlaren. Helt klart.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
vart fasen är världen på väg......hur i helsike kan dom göra så???

///325///
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Björn & Jacob
Jag vill också följa med!

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Att just HBG och sydliga orter har mer fifflare är nog rätt naturligt.

Folk från södra Sverige är helt enkelt oärliga! Eller? nejdå...
De oärliga dras till dessa orter i och med närheten till de billiga vraken i tyskland. De får mer vinst om de slipper frakta dem en bit upp i landet.

/Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.