AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
50.895

Backad 328 i HBG?...

Sida 3 av 10
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
underbart!! :)
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Nu har det ju gått mer än 15 min, väntar...... :)

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Nu kommer det en liten dagbok från mig och 1BJöRN.

DAG 1:

Jag och Björn åkte tillsammans för att titta på detta ekipage runt sex tiden. Väl framme hittade vi snabbt bilen vi sökte. Vi synade bilen under någon minut innan vi fick hjälp och den gav ett allmänt risigt intryck. Främre kofångaren var trasig, repor i lacken m.m.
När väl försäljare kom, skulle han ta fram prislappen som låg i bagaget, ett problem för honom då luckan vägrade att öppna sig. Vi frågade lite angående bilen, han påpekade på ett positivt sätt att bilen just blivit importerad och hade endast tre ägare inkl. honom.
Bilen hade enligt försäljaren gått 13800 mil och var i perfekt skick. Vi bad om att få titta på serviceboken men den hade han tyvärr glömt hemma. Han bad oss återkomma imorgon för att tillsammans gå igenom serviceboken. Kofångaren erbjöd han sig att laga och vi kunde tillsammans åka upp till Paulsson`s Bil för att få mätarställningen kontrollerad.
Väl inne i bilen såg den relativt fräsch ut. Sätena som var av skinn var lite slitna men vad ska man begära av en bil som gått runt 22000 mil, förlåt 13800. Ratten var len som polerad ebonitstav och pedalerna hängde som ett par vissna rosor i höstrabatten. Vi småpratade lite med försäljaren och avslöjade inte vårt syfte utan såg istället en chans att återkomma under morgondagen för sätta honom på prov.

Fortsättning följer.

MVH / Jacob & Björn
Bra jobbat! Ingen film? Säg att ni vill dokumentera bilen lite innan köp med videokamera.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Längtar tills imorgon! Oj oj oj!" Hoppas inte försäljaren läser på forumet.
ml99: Vi hoppar videokamera, men en närme inspektion med stillbildskamera kommer att ske imorgon. :)

MVH / Jacob
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Tror inte att det är nån risk att säljaren läser här.....
Men det var en höjdare och se honom in action när han på alla möjliga sätt försökte öppna bagage luckan dels med fjärrkontrollen, med vanliga nycklen och till sist med ett par stabila smällar med knuten hand på bagageluckan =)
Men men prislappen blev liggandes i där bak......

MVH BJÖRN
En bild på säljaren kanske när han förstår vad som händer! :-)
P.g.a. en sur Volvo (inte vår) som vägrar starta så fortsätter inte spaningarna förrän på måndag.

MVH / Jacob & Björn
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Inte min heller!!!

MVH BJÖRN
Jag väntar iaf med spänning på fortsättningen. Riktigt kul läsning! =)

Men grabbar!!! 3st BMW sammanlagt och ni har ingen bil så ni kommer dit!? *fniss* Okej....

Förlåt, men kunde inte låta bli... ;)
Försäljaren svarade tyvärr inte i telefon idag och har förmodligen lämnat in bilen på reparation av kofångare samt lack.
Vi ska försöka nå honom imorgon för mer information.

Vi återkommer!

MVH / Jacob & Björn
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Inget nytt under himmeln?

328án: Länk
Tyvärr inte. Bilen är tydligen på reparation, men vi ska ligga på ägaren lite så vi inom snar framtid kan bestämma ett nytt "möte" med honom :)

MVH / Jacob
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Något nytt?
jaken: Det är på gång. Återkommer med mer information inom kort.

MVH / Jacob
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Inget nytt?

*Lyfter tråden*

328án: Länk
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Fler som har "lånat bilder" från mobile.de........

Bil 1
Länk

Länk

Bil 2
Länk

Länk
By
163
Bylund
325iA -06
750iL -89
1502 -76
Nu är man ju så sugen att få reda på vad som hänt att man nästan klättrar på väggarna!!!

Kan man inte ringa plus och tipsa dom? Tänk er Sverker Oloffson hängandes över bilhandlaren

Denna tillsynes tyskimportarade kvalitetsbil är isjälva verket en skruvad skit bil!!! Ska det vara så? är det så? vad har du att säga till det svenska folket?

Sedan är ju frågan.. ska han trycka ner hela bilen.. eller bara bilhandlaren i soptunnan??? =)

MvH \\Bylund

West Coast Räcers | Länk
Länk
Ja, ni är inte ensamma om att sitta och vänta på den spännande fortsättningen! Jag vill me höra vad som händer. Kom loss nu grabbs!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.