|
Sida 10 av 10
|
|
|---|---|
|
Skriver bara för att kunna föja den... // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
GE: Bevisat o bevisat... Med tanke på annonserna så verkar det onekligen som om den har importerats o skruvats tillbaka på vägen hit. Det finns ju tydliga tecken på det, exempelvis serviceboken som har samma stämpel o samma signatur (?) hela vägen. Och om bilfirman vet att det är något lurt med bilen (det borde dom veta vid det här laget) så borde dem kolla upp det noga innan försäljning. Om inte annat upplysa köparen om det som framkommit även om det inte är bevisat så att han kan dra en slutsats om det är värt att köpa bilen. Annars luktar det blåsning! Om det nu i efterhand skulle visa sig att bilen är skruvad så finns det ju vittnen på att det har påtalats för bilfirman vid ett flertal tillfällen. Men nu vet vi ju inte under vilka förutsättninger bilen har sålts så man ska kanske inte kasta skit på firman än. |
|
|
LexCom: Jag är absolut inte ute efter att försvara en (kanske) skum milskojare... Nu har jag ju inte sett annonserna som bilen var med i, men jag undrar är det ens 100% säkert att det är samma bil och inte bara så att säljaren har varit på mobile.de och "snott" en bild på en bil som ser ut som den han ska sälja. Det verkar inte som att man kan säga säkert att det bevisligen är samma bil ens. Om bilen ÄR skruvad så tycker jag verkligen att firman ska sättas dit! |
|
|
Det var tveklöst samma bil på annaonserna. Visst förekommer det att bilder lånas på det sättet, men i det här fallet överrensstämde bilen i sverige med annansen från mobile. Det enda som skiljde var milen. Men som sagt. Vi skall inte döma någon innan vi vet... |
|
|
Hur gick det igår kväll? /J |
|
|
Han dök aldrig upp och har inte hört av sig. Men jag har skickat länken till det här forumet så att han kan läsa själv. |
|
|
Detta var ju ett tag sedan nu, men hela scenariot känns igen i den nya tråden (som tyvärr är låst nu) om en skruvad M3e46 i Göteborg. Den eller de som har all "bevisning" bör kontakta Plus som jag gjorde. Dom var iaf då (2005) intresserade av ett reportage om fiffel med bilars kilometerställning. Bara synd att jag då var en kyckling och inte vågade ställa upp i TV. Stå på er! Fifflare ska sättas dit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.