|
|
|
|---|---|
| fan va nere och skulle titta hur oljan såg ut i bilen, senast jag var ute och åkte har det vart myckt vita avgaser, och kylarvattnet har försvunnit. När jag tittade på oljestickan så var den alldelese "gräddvit" .. det måste väl va topplockspackningen som gått, har jag en spricka i toppen oxå? hur ser man de? vad kostar det att fixa på min bil, en 525 från 94?? jag som skulle sälja bilen nu till hösten för jag börjat plugga, kan ju inte sälja den nu, ingen som vill ha. går det att fixa själv? fan va tråkigt.. | |
|
Garanterat har antingen topplockspackningen gått eller så har du en spricka i toppen. Klart att det går att byta själv men har du inte vana av att meka så tycker jag inte att du ska ge dig på det. För att få reda på om det är en spricka bör du nog antingen provtrycka toppen eller röntga den. I båda fallen måste den demonteras. Du har en 24ventilare och vad jag vet så är inte dom lika känsliga för sprickor som dom äldre topparna (rätta mig om jag har fel) så du kan ju hoppas på topplockspackningen iaf. en sotsats med packningar får du nog för runt 1500:- och så bör väl toppen planas kostar nog oxå runt 1500:- 3000:- om du inte har spricka i toppen och kan göra jobbet själv eller om en kompis hjälper dig. Lycka till/Johan |
|
| planar man toppen om den e sprucken?? vad menas med det egentligen, vad händer??? jag har ingen mekarvana, men känner nga som har. | |
|
Om toppen är sprucken planar man inte... då slänger man :( Om toppen är hel och packningen trasig då planar man. Du kan säkert få tag i en begagnad topp på en skrot om det skulle vara så att den är sprucken. Johan |
|
| Tjenare jag råkade ut för samma sak på min 525 Touring,lämnade på verkstad notan gick på 13450 Spänn,mitt råd till dig är att hitta nån som kan göra det åt dig samt givetvis ringa runt till skrotar mm.Lycka till | |
| jag ska lämna in min bil på torsdag på en verkstad för att byta hjullagret bak höger. Ska kolla med dom vad dom tar för att fixa topplocket, men nu till frågan, kan jag köra med bilen till verkstaden fast topplocket e paj, går den sönder??? eller måste man bogsera bilen till verkstaden? | |
|
Kör inte Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
| Om jag har förstått allt rätt så måste jag byta topplockspackning. Nu till frågan, är alla delar till så dyra? eller är det verkstadskostnaderna som är så ini helv... dyra?? som vaari skrev att det kostade 13000 drygt, han har en 525 93, jag har ju en 525 94, så det lär väl inte bli billigare direkt för mig. vill verkligen inte punga ut dom pengarna, ngn som vill hjälpa till som kan det för en bra peng?? | |
|
Beemlover Du har mail! Hälsningar David ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.