AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.140

Tempmätar problem

LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Tja!

Har bytt från 528 till 328. Är inte helt nöd faktiskt för att vara ärligt. Nog om det.

MotorTempmätaren visar 1-2 mm till höger om 90 grader.

Har bytt, Termostat, Vattenpump, termostatshus och tempgivaren som sitter under första-andra insuget.

Det blev ingen skillnad, jag är en sådan som tycker att allt ska va på plats och vara felfri. Det är irriterande att den inte ställer sig precis på 90 grader. Jag är medveten om att det inte är farligt på något sätt för motorn men ändå.

Är det någon som har erfarenhet eller tips på vad det kan vara för fel.

Tackar väldigt mycket för bra tips.

Mvh// LO528
Fr
72
Fraggen
330 coupe e46 -01
På min 325:a så ligger den en eller två millimeter förbi mittenstrecket också.. Samma sak på en polares 325:a. Har hört att det är normalt och inte nåt speciellt man kan göra åt det.
Qu
17
Quill
BMW E39 530D Touring -03
En termostat oppnar inte exakt vid 90 grader, dessutom finns det olika termostater som oppnar tidigare och senare. Tempmataren ar sakert inte kalibrerad till 100 procent. Man far nog vara glad att mataren staller sig pa samma stalle varje gang man kor bilen. Jag har precis bytt termostat och fick valja mellan en som oppnade vid 90 och en som oppnade vid 92 eller 93 grader. Kan tillagga att min visare star 1-2 mm till hoger om mittenstracket pa mataren.
Lycka till
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Jo , det är sant som du säger. Jag är(var) bara orolig för fel, med tydligen så är det inte fel. Jag har visat bilen flera verkstäder som jag känner de och de skratta bara nästan av att ens tänka på saken.

Mvh//
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.