|
|
|
|---|---|
|
Förra veckan läste jag i lokaltidningen att en man hade fått däcken på sin arbetsbil (typ en Renault eller nåt) sönderskurna. Det var ju tråkigt tänker man och läser vidare i artikeln. Då säger den drabbade ungefär så här: "Jag förstår inte varför de har gjort detta - bilen är ju inte direkt en rosa Cadillac ELLER EN BMW!" Vad säger man? Den inställningen verkar finnas lite här och där..... | |
|
För min del verkar det inte spela ngn roll vad jag har för bil, blir alltid utsatt för sånt skit. 325:an jag hade repades sönder, sen köpte jag en V40 och på ett år så har följande hänt: centrala STHLM, regplåten främre insmetad med chokladkladdkaka?!, Täby centrum parkeringen sen kväll i slutet av sommaren, någon får för sig att det inte räcker med 5000kvm tom parkering utan väljer att tömma sitt maginnehåll 3ggr över motorhuven (som tur var den övre ugången och inte den nedre...) Igår gästparkeringen hemma, ngn gång mellan 20.00 och 07.30 de tycker tydligen att min bil skulle må bra av ett par ägg kastade på sig... fattar inte vad det är, varför gör folk sådana här saker, trodde det skulle minska när jag bytte till en vanlig jävla volvo från BMW men det snarare ökade... (eller är det ni härifrån som vill påverka mig att byta tillbaka?) Om det hade hänt på hemmaparkeringen varje gång så hade man ju kunnat tro att ngn hyser agg mot mig, men nu är det ju helt skilda platser... /Christofer |
|
hjulet |
Tror inte att han menar att det är ok att skära sönder däck på en BMW eller Cadillac. Det han menar är nog snarare att om det hade varit en fin bil hade avundsjuka varit en trolig förklaring... Avundsjuka när det gäller Renault-skåpbil känns dock knappast som den självklara förklaringen... :) |
|
Tyvärr är det så att den generella uppfattningen är att har man en BMW eller Merca är det helt ok att ge sig på vederbörandes bil, för den jä**ln har ändå råd att betala. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Jo, den som äger en BMW har ändå råd att betala, trots att det kanske är en 10 år gammal BMW, som kostat hälften av vad Volvon bredvid gjort.... Jag gnällde en gång om hur dyr bensinen har blivit, fick som svar: "Jo, men du har ju råd, du kör ju BMW." Till saken hör att jag kör en -92:ans E36...... Förstår inte riktigt. "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.