|
|
|
|---|---|
| Jag är spekulant på en 89ans M5a. Säljaren säger att den kan vandra ibland på tomgång, fast bara 50v/min upp o ner! Han hade hört att det är vanligt på just 3,6liters maskinen!? Är det så eller bara skitsnack? Om det är så, så varför!? | |
|
så var min gamla m5:a med, den vandrade i tomgång ! är rätt vanligt har jag hört ! |
|
|
Nej, tomgångskaraktären är väl inte M-motorernas bästa egenskaper.....men de har å andra sidan andra kvaliteter! ;o) Om tomgången bara vandrar 50varv upp och ner på en sådan motor, skulle jag inte vara särskilt orolig. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej... Jag får tro på er då = ) Han begär ca 60.000kr för den, en 89! Renoverad motor, med kvitton på 40.000:- Den första motorn pajjade, ingen komp på sexans cylinder... Då inhandlades en maskin från 91 års modell, som renoverats efter att ha körts sönder av en spekulant... Den bilen stod alltså på en bilfirma från början. Personen som köpte den efter renovering plockade ur motorn och satte dit en vässad 3,8 spis, och sen köptes den motorn av personen i fråga... Hur låter pris osv? |
|
| hallå! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.