AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.014

Vad har ni för försäkring på era M3

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
nikke25, om alla tog bara trafik försäkring skulle de bli bara glada! Då slipper de betala för stölder, skadegörlse och krockar, alltså skulle deras kostnader sänkas rejält!

Mvh Abbe

Länk
Om man köper en M3 som är entusiastförsäkrad kan man då "ta över" eller fortsätta med den typen av försäkring i samma förs.bolag? Bilen är ju redan "entusiastklassad", någon som vet?
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Det är nog inte möjligt. Men jag premierna hos if i går.

Min M3 E36 skulle kosta 8400:-/helförsäkrad/år
En M3 E46 skulle kosta 6600:- Helår.

Inte mycket..:-)

M3/// Mullret
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Min kostar 1300kr månaden / hel
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Villa, låst garage, märkta rutor, villan försäkrad i if, 5 andra if försäkringar, max bonus, ingen under 25 får köra bilen, max 1k mil. Max självrisk. 3 lösgående dobbermans.

M3/// Mullret
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Mullret:

Hört massor med varningar för att ta if som försäkringsbolag. En hel del folk som jag känner har haft stora problem med ersättning och lång tid ifrån if. Hur känner du för if, Mullret ? Med tanke på att du har alla dina försäkringar där så vore det kul att höra om du sover på tunn is.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Nix, sover som bara den. Hade tjuvar som plockade av all M3 utrustning på min 328i E36. Inga problem med if. Fick skicka in utrstningslistan från serviceboken, så de kunde se alla M3 optioner. En kollega satte min 325i E36 i räcket utanför Ljungby.
Inga problem där heller med if. Tog lite tid bara för inspektören att masa sig upp till BMW och kolla bilen. Men, han hade godtagbara skäl. Stora problemen var bara lack / plåt hos BMW som tog 3-6 veckor. Men det är ju inte if´s problem.
Haft vattenskada 2 ggr i villan. Inga problem. Luftfuktarefirman och snickare kom dagens efter skadan. Samma problem där, luft-av-fuktaren stod och dånade i 6 veckor innan golvläggarna kunde lägga nya golv. Men det är ju inte heller if´s problem. Skaderegleraren skötte alla kontakter med hantverkarna.
Pappersarbetet var minimalt.

Skulle inte gärna byta bolag, allt har fungerat perfekt, ta i trä..
I mitt fall så är dessutom försäkringarna klart överkomliga.

M3/// Mullret
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Nix, sover som bara den. Hade tjuvar som plockade av all M3 utrustning på min 328i E36. Inga problem med if. Fick skicka in utrstningslistan från serviceboken, så de kunde se alla M3 optioner. En kollega satte min 325i E36 i räcket utanför Ljungby.
Inga problem där heller med if. Tog lite tid bara för inspektören att masa sig upp till BMW och kolla bilen. Men, han hade godtagbara skäl. Stora problemen var bara lack / plåt hos BMW som tog 3-6 veckor. Men det är ju inte if´s problem.
Haft vattenskada 2 ggr i villan. Inga problem. Luftfuktarefirman och snickare kom dagens efter skadan. Samma problem där, luft-av-fuktaren stod och dånade i 6 veckor innan golvläggarna kunde lägga nya golv. Men det är ju inte heller if´s problem. Skaderegleraren skötte alla kontakter med hantverkarna.
Pappersarbetet var minimalt.

Skulle inte gärna byta bolag, allt har fungerat perfekt, ta i trä..
I mitt fall så är dessutom försäkringarna klart överkomliga.

M3/// Mullret
300+

Jag menade att om du mot förmodan skulle få tag på en etusiastförsäkring och sedan "strunta" i villkoren, dvs. du kör mycket mer än avsett, bilen används dagligen osv. så har du ju brutit mot försäkringsvillkoren och därmed riskerar du att inte få någon ersättning vid eventuell skada. Det blir ju givetvis ett klassiskt exempel på när snålheten bedrar visheten....

Endast det.

Hepp!
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kollade med Bil & Mc i går. De nytecknar ej på bilar yngre än 20 år. Det går ej att flytta över försäkringar heller. Så, har man entusiast försäkring idag, så kan man vara lycklig..:-)

Eller så får man skaffa sig en M3 -88 år 2008

M3/// Mullret
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Länsförsäkringar nytecknar väl fortfarande entusiastförsäkring även på bilar yngre än 20 år?

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
*Alpina B8 ...jo men inte på en M3:a trust me känner en som jobbar där o har bl.a hand om dom ärendena trotts det är ja totalt pippad på en entusiast...

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.