|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Yugge |
Trafik , halv , eller Hel Nyfiken ??? |
Philly |
Har man en m3 så måste man typ ha hel eller entusiast... lr vad vet jag... BMW 4 life |
|
jag kör hel funderar på att kolla lite vad entusiast kostar. Någon som har en idé vad man ska ha ? |
|
|
Det beror på om man har någon vagnskada kvar. Kan tänka mig att det är svårt att få igenom en e46 m3 som entusiastfordon. Och alla som importerat sina bilar bör köra med hel försäkring. Att åka runt i en bil som är värd 350.000+ och enbart halvförsäkring är nog ingen höjdare. |
|
Yugge |
Vad krävs för att få entisuast försäkring , vilka är nackdelar |
|
Entusiast på min kostar ca 990:- per år. Du ska ha garage, en bruks bil, du får köra max 500 mil per år, du får inte köra fram och tillbaks till jobbet, märkta rutor och brandsläkare. Mvh Abbe Länk |
|
Yugge |
Tackar !! |
Yugge |
Föresten hur vet dom att man kör 500 mil om året ?? |
|
Då du blir tvungen att besiktiga din bil så kommer miltalet finnas tillgängligt för bolaget... Sedan när du väl får en skada så kommer de jämföra miltalet med vilket miltal du hade när du tecknade försäkringen.. Har du då kört för långt får du ingen ersättning. Ganska enkelt för dem att se faktiskt. Däremot kommer de inte märka av ifall du körde 300 mil år 1 och sedan 700 mil år 2, egentligen spelar väl det mindre roll också. /Marcus |
|
|
Däremot tror jag att det kan bli väldigt svårt att få entusiast-försäkring på E46(eventuellt på en CSL) och E36 (förutom M3 GT) eftersom det är för vanliga bilar. Jag har inte ens min E30 entusiastförsäkrad i nuläget men funderar på att skaffa det. Abbe; vet du om det fortfarande går att entusistförsäkra en M3 E30? Hörde att Länsförsäkringar hade blivit hårdare på vilka bilar som fick ha en sådan försäkring. //Daniel |
|
|
Jag har hört både och, jag har försäkringen genom BMW CS. Hör med A.G här på forumet, det är han som hjälpte mig. Mvh Abbe Länk |
|
|
Ta entusiast-försäkringen på Bilport. Jag tror inte det spelar nån roll vad du har för bil. Bara du uppfyller alla de andra kraven... MVH Pelon |
|
|
Vissa M3 E36 går tydligen att entusiastförsäkra men det gick inte med min... Kör halv på Folksam. Men bilen är skiven på mig i alla fall=) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Jag kör med hel så klart. |
|
|
Givetvis helförsäkrat. MVH / Jacob |
|
|
Helförsäkrat för 3500:- / år. M3/// Mullret |
|
|
Jacob: Du kör väl bara halv? För att ha en helförsäkring på en bil med vagnskada ifrån BMW känns väldigt overkill... |
|
|
Entusiastförsäkring. I princip alla bolag har gjort sina regler tuffare. Ett av grundkraven hos de flesta (alla?) bolag är att fordonet är MINST 20 eller 25 år gammalt. Redan där stupar de flesta våta drömmarna om billig försäkring. De som redan tidigare hade en entusiastförsäkring klarade sig då, men att teckna ny är endast en fantasi. Gäller även bilsport numera. Att entusiastförsäkra och sedan köra som vanligt är billigt tills det smäller.... |
|
Yugge |
Betalar själv ca 2000:- i månaden och det är bara halv försakring , men men vad göra |
|
Detta är ju ett roligt ämne då de flesta tvingas till att betala svindyra försäkringar,vilket jag inte skulle göra, därför är det trafik som gäller... Undrar vad bolagen skulle ta sig till om det inte va så många som betalade hel utan trafik, billigare priser kanske ?? Men jag förstår er också om det skulle hända något, inte roligt att betala själv.. Priserna är ju sjuka eller de suger p--g rättare sagt... |
|
|
>Semper fi, vad menar du med: "Att entusiastförsäkra och sedan köra som vanligt är billigt tills det smäller...." /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.