|
|
|
|---|---|
|
För det fösrta! Z4:an är en så HÄRLIG bil! gillade den inte först, men nu älskar jag designen! skön sång ur 2.5:an också, SLK:n bleknade i jämförelse tyckte jag! Förresten, veet någon om 2.5 liters sexan i Z4:an är samma typ av motor som en 323 M52 med 2.5 liter..?? borde det vare, eller?? Dom gamla 70-tals racerbilarna (med MER reklam på) var ju inte helt fel att se & höra på! :) 1976, herregud vad mycket man missade när man var 3 år gammal! Hoppas dom fortsätter testa gamla racers! Annrs var programmet lite tamt tycker jag! Clarksons test av en fyrkantig Nissan fattade jag inte! Hejs! | |
|
Jodå, Jereyms reportage var ju rätt sköna. Och när Sundfeldt körde E21, inte att förglömma! Dock kändes reportaget om stylingfirman och äckel-audin ganska onödigt. Även joppes jämförelse mellan Ferrari och en replika... vem tusan köper en replika?? Spelar liksom ingen roll om den så kostar hälften. /// Olof Länk |
|
|
Tyckte programmet var klockrent. Inslaget om Emmas gamla banbil var bland det bästa som MJ gjort. Joppe är genial och Nissan-testet var helskönt i all sin meningslöshet. Den stajlade Audin var visserligen ofantligt ful, men reportaget om killen som gjort den var intressant. Kul med eldsjälar som vågar vara ohämmade. Monstertrucksreportaget kändes mer som utfyllnad. Saknar dock Haventon och hans gammelbilar. Bring him back! |
|
|
Kul att se dig på forumet, Mosse! Motorjournalen är på väg tillbaka efter en tillfällig formsvacka IMHO. Senaste avsnittet är helt i linje med min syn på ett bra motorprogram. En bra mix av kommersiella nybilsreportage för den breda massan och smalare entusiastinslag för de mer inbitna. Sen hade jag gärna sett komplement till MJ i form av "MJ special"-program med ämnen som t ex "BMW M:s historia", "Porsche 911 genom tiderna", "Banåkning för nybörjare" etc etc. Skulle inte det vara trevligt? Jens |
|
|
Tjena Jens! Jorå, nu är man på banan igen vettu! :-) Hur är det med M3 ångesten? ligger du sömnlös?? ;) Tycker dina idéer om MJ Special är en utmärkt idé! då kanske vi får se detta guldprogram 2 ggr / vecka också! Maila & föreslå! Ses! /Klas |
|
|
mosse: Du undrade om det var samma typ av motor i Z4 2,5 som det är i 323 M52. Det är det väl på sätt och vis men den i Z4 är någon generation senare (M54). Största skillnaderna är väl att den har dubbel VANOS isf enkel och 192hk isf 170hk. |
|
| Vem är intresserad av en Testarossa replika med Pontiac motor??! Går ju aldrig att jämföra med en riktig Ferrari, speciellt inte en 512:a. Håller för övrigt med om att Audin var ofantligt ful. Annars tyckte jag MJ var rätt bra, kul med lite mer inslag från bankörning, mer av det! | |
| Beträffande SLK:n och Z4:an så tycker jag båda bilar är mkt läckra. Har tyvärr inte kört SLK:n än men Z4 3.0 har jag provkört vid ett par tillfällen, mkt trevlig bil! | |
| Tack Adelson! :) | |
haimaul |
Testarossa byggd på Pontiac Fiero-chassi... Jag skulle inte betala många kronor för en sån. Det är liksom dekaltrimning i dess mest extrema form. Jag förstår ändå vad Joppe menar med att den som bygger en sån på ett sätt är en större entusiast än nån som bara lägger upp 600' (eller vad nu originalet går på idag), precis som jag kan förstå dem som stylar om en 316 till en M3. Eller lägger pengar på en i mitt tycke hiskelig lack på sin Audi... Det är roligt att såna entusiaster finns! Men jag skulle inte göra det själv. Jag skulle känna mig fånig i en Pontiac Testarossa, som om jag bara ville imponera på folk. En Ferrari skaffar man sig väl för dess köregenskaper och känsla, inte (bara?) för att verka cool? Sen vill man ju inte minst ha det motorljudet också! :-P För övrigt tycker jag att Jeremy Clarkson är en av världens roligaste journalister! |
|
Tycker också jag att 2.5 motorn passar mycket bra i Z4'an, den känns allt annat än otillräcklig. Men det är klart, en 3.0 lär ju vara roligare :) Jag blev förvånad över att orginal sportchassie var så bra som det var. I övrigt tycker också jag att det lätt var säsongens bästa program, keep it up! /Wille __ Bilen: Länk |
|
|
Tyckte att Z4:an utseendemässigt ser ut som en modernare bil än SLK:n. Nån som vet förövrigt om 2.2-litersmotorn i Z4:an har ett annat avgassytem än på E46:an? Det mullrar mycket trevligare från Z4 :-) Clarkson är kanonkul. Finns inget som är så kul som att se han såga en bilmodell. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Det roliga i sammanhanget är att Testarossa anses ha rätt "dåliga" köregenskaper i jämförelese med resten av Ferrari-familjen. Sen att det var en 512tr och inte en Testarossa spelar kanske inte så stor roll. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
haimaul |
Kände inte till det där om köregenskaperna, men sen är väl Testarossan den modell, tillsammans med 348, som åldrats sämst av Ferraris modeller rent utseendemässigt? Den sortens åttiotalsretro (värsta ribbade luftintagen, kitcar-look) känns inte så fräsch 2004. Men det svänger säkert nån gång. Då har BB/308/328 klarat sig bättre - de senare är f.ö. också rätt vanliga med Pontiac Fiero-mekanik! Se mobile.de! |
|
Reportaget om Emmas E21 320 var trevligt men dom kunde väl visa Rune Tobiassons gamla 3.5CSL lite mer. Dom har ju iofs gjort ett reportage om den innan när Sundfelt körde med rakarör om jag inte minns fel. Men den bilen kan man inte få nog av :) Håller med Tretretti annars, saknar Haventon och hans reportage, vore trevligt att se honom i Motorjournalen igen. /Erik - BMW CS #05162 Riktiga BMW kommer från Buchloe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.