|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har tittat på en del inlägg och har sett " trenden " bland gatbilsåkarna. Tyvärr så kommer en del att bli besvikna över att ha köpt ett komlett system men inser att det behövs en del till för att få det att fungera. Ingen pratar om att sänka tändningen eller tillsätta extra bränsle och var tar man det ifrån ?? Det finns inte något " bulta på 100 hkr extra kit" Så mitt råd är att prata med en trimfirma innan ni beställer ett "lustgas kit". Lustgasen är i mina ögon till för kärringar som föder barn ! he he Nåväl man kan använda den till dragracing så som jag gjorde! Babies needs bottles real men needs to get blown ! | |
|
Micke, Lustgas är kul, men att fylla på en "flaska laddtryck" för varje gång man vill gasa är inte lika skojigt. |
|
|
För att inte tala om alla som tror att det bara är att "bulta på" en turbo och sedan är dom snabbast på gatan ! En konstig sak är att det finns flera BMWs med turbokonventering som har funnits jättelänge, men helt plötsligt så kommer Hammaström, Jocke Sahlin och Bäckis m fl. och kör fort på strippen. Efter det så blir det en turbo-trend bland alla små BMW-nissar som tror just dom kommer ha den snabbaste gatbilen. |
|
|
Nåja,det är väl ändå bara jag som åkt fort än.Sahlin har åkt "nästan fort" med 11,16.Nu till sommaren när jag frångår BMW standardbitar invändigt i maskinen och med ny topp mm så SKA jag åka mitten nio.För övrigt kan jag nämna att jag åkte 100hk gas "bolt on" för några år sedan.Hade en M50 2,5 i min E21:a och åkte 13 blankt på strippen med HÖJD tändning.Boxen var chippad,alltså tändkurvan höjd.Körde upp fem tuber på en sommar,men det var kul och ger en fin kick! Tarv |
|
|
Bäckis, du är ju Avestas BMW gud ! Så fort du köpte den där 320Tic Länk så skulle ju alla ha en sån, så du är Avestas trendskapare =) Alla kommer ju dessutom ner till dig och ska ha sportsystem, trim och turbos mm. Jag är inte helt oskyldig till ha vart nere hos dig heller frågade efter en M10 motor. Har du inte funderat på att öppna en tuningfirma ? ps. skulle vara mycket tacksam om du kunde ta och göra ett handavtryck på min bil som jag sedan kan klarlacka. På så vis borde jag kunna ta ut minst 5000kr extra i Avesta området eftersom allt som du har ägt eller skruvat med är mer värt än guld i Avestas Bmw-nissar =) |
|
| Bäckis ! | |
|
Bäckis ! Kul att du åkte fort ! men allt hänger ju på vad du har för motorkombination inte sant ? Och du körde ju dragracing eller ? Normalt så sänker man tändningen för att utnyttja den förändrade flamhastigheten i bränsle/gas blandningen och på så sätt få ut mer hkr. Du kanske hade åkt mycket fortare om du hade sänkt tändningen !! Nu är det ju inte så att alla har pejl på sina motorer vilket du oxså vet så ta inlägget som en positiv kritik mot enkelheten att trimma med lustgas. Babies needs bottles real men needs to get blown ! |
|
| jag tror säker att det går att pina ut en massa extra hk med lustgas! men motorerna mår väll inget vidare i längden va... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.