|
|
|
|---|---|
|
Hej Mitt problem är att jag inte får upp min baklucka. Antagligen har kabelstammen gjort sitt. Vad jag har förstått så går det att öppna med hjälp av nyckel, men på en bil som är 12år gammal och har c-lås fungerar inte låset i bakluckan eftersom det antagligen aldrig har öppnats med nyckel. Min fråga är om det finns något annat sätt att ta sig in? Jag kan ju inte öppna luckan om jag inte byter kabelstam och jag kan inte byta kabelstam om jag inte får upp bakluckan, känns som en ond cirkel. Tacksam för hjälp | |
| Om du kryper över sätet till luckan..kolla om du kan komma åt låsörat i botten med en mejsel då...sen är det inte fullständigt säkert det det är kabelstammen men det är mest troligt det är det...det är inte ovanligt att microkontakten ger upp heller...jag kan inte låsa upp min heller med nyckel troligen är lucka eller lås bytt en gång | |
|
Om det har varit väldigt dimmigt på natten så att de är fuktigt så har det hänt att man har kunnat öppna som vanligt så det borde betuda dålig kontakt någonstans. Men det har inte fungerat sista tiden. Jag ska se om det går att pilla med en skruvmejsel från insidan. Om jag har fattat det hela rätt så är det 9 ledare i den vänstra och 16 ledare i den högra kabelstammen. Vad används alla dom till? Är det någon eller några som bara är reserv till något framtida tillval eller så? |
|
| Det stämmer med sladdantal..det är det antal jag hade på min..och det är lite mycket kan man tycka..särskilt om man ska försöka löda, själv köpte jag ny härva till vänstersida höger jag inte åtgärdat ännu vilket endast innebär att jag inte kan öppna enbart glasluckan | |
|
Glasluckan kan inte jag heller öppna men det är ju inte hela världen. Det jag tänkte var att om t.ex 2 av dom 9 var reserv så kunde man använda en vanlig 7ledars släpvagnskabel. Är det lödat i båda ändarna? Hur långt in i bilen går kabeln innan den är skarvad? //Jocke |
|
| Tror inte du kan änvända sådan kabel..du måste hitta en sladd som är fintrådig och mycket mjuk det går av i böjen annars ..öppna sidofacken...det är där du får klippa av om du monterar ny härva..köper du ny härva så är det färdiga kontaker i ena änden men priset är 1300 kr | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.