|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 325i-93 idag, den är svartmetallic, saknar rost och har gått 23000 mil. Jag blev förvånad över hur bra den gick, den matchar utan vidare min 323Ci, tyckte t.o.m det var bättre kraft vid låga varv. Jag gav 29000:- för den, besiktigad och skattad, måste väl vara ett skapligt pris? BMW CS #5206 | |
|
Skapligt pris?? Det e ju ett grymt bra pris? Vad har du för utrustning i den? Jag har också köpt en 325 ci -93:a idag, med 10.000 mil på mätaren. men gav betydligt mer än 29.000 kr! |
|
|
Gratulerar! Låter som ett bra köp. Mycket bil för de pengarna! /// Olof Länk |
|
|
Bra pris, förmodligen inte helt perfekt utrustad? Spelar mindre roll kanske. Ett under att den är rostfri. men E36 är nere på dessa nivåer tyvärr. |
|
|
Till acey """E36 är nere på dessa nivåer tyvärr""" Var hittar man 325 -93 för 30.000?? Ge mig gärna den sidan.. MVH |
|
|
jag skulle lätt kunna betala 30000 kr föe en 325 med Vanos. utan fel och rost som grabben ovan har köpt. |
|
|
Jag skrev E36, och detta sträcker sig från 316i till M3. Men att man börjar hitta E36or överlag vid runt 25.000 och uppåt. Sen är det tillfälligheter och säljarens desperation som avgör vad slutpriset blir och vilken modell. Men här har du ett par: Länk Länk Kikar man på 316 istället eller tidiga 92or så är priset ett annat. Jag tror det är få E36 325 -93or som säljs för över 45.000 idag. |
|
|
acey> ingen vidare bra gamförelse va? Hoppas du inte menar allvar! Ungefär som att säga att en platta öl kostar 60sek! Visst kan man hitta de, men inte på bolaget i Sverige iaf. Grattis till en lyckad affär hur som helst! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
acey Lägg till på priset du anger frakt bes samt div övriga kostnade så är det inte så billigt längre. Din jämförelse är ju inte mellan 2 likvärdiga bilar. 29000 kr är helrätt för en 325 om den ser ok ut. Ske E39 an få vila ett tag nu Christer eller är det bara som leksak? Mvh Per Edvinsson Euro Car Parts Länk |
|
|
Mr_Fatise: Nja jämföreslen är inte så dum som man kan tro. Man får givetvis ta bort M3orna men det är inte bara en modell som går ner i pris utan de övriga följer efter. Det är E36or som enhet som rasar inte bara blåa 318i från 93. Skillnaderna mellan de olika modellerna i modellserien blir bara minde och mindre ju äldre modellen blir. Tillslut kommer skicket avgöra mer än vilken motor som sitter under huven. Att 325orna är påväg ner under 40.000 är väl knappast en hemligt. Sen är 29.000 extremt och måste vara bland de billigaste 325orna som har sålts i år, iaf när det gäller bilar med VANOS. Det finns fortfarande 325 93or som kommer gå för betydligt mer pengar än 29.000. Men snart kommer det finnas lika många som säljs mellan 30-40.000 som det säljs bilar för över 60.000. Dessa börjar bli väldigt sällsynta. Någonstans mellan 40 och 50.000 är nog ett väldigt vanligt slutpris idag. |
|
|
Intressanta prisbilder på de bilarna, acey. Men miltalen var inte låga och vad vet vi om skicket på dem? Sedan ska du få hem dem också. Och en gång sälja dem, och skriva "Privatimport" som säljargument. Hmmm. Men visst, E36 har sjunkit i pris, den poängen kan jag köpa. Och jag tror också på slutpriser på mellan 40-50 för genomsnitts-325an. /// Olof Länk |
|
|
Nu vet jag inte vad Christers bil har för utrustning och om det är en sedan lr coupé men det är nog inte omöjligt att hitta en snikutrustad 325:a sedan för runt 30-35 k och sedan lyckas pruta den till strax under 30 k. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
E36 har ju importerats nåt sjukligt senaste åren. Så det är således inte konstigt om priserna har rasat på dem. Mer är varannan E36 har ju R, S, T, U eller W som begynnelsebokstav. på plåtarna. |
|
|
Gå in på "powerbörsen" och sök efter 325:or så ser du att de inte ligger runt 30.000:-. Visst har e36:an sjunkit i värde inget snack men den är fortfarande populär med tanke på vad man får för pengarna. Okej nu är det ju kanske inte de priserna de säljs för men bilen är ju värd så mycket som nån köpare är villig att betala för den. Sen har ju skick m,m stor betydelse för priset. Acey Ifrån en utav länkarna står det 325:a men varför står det att den har 125kW ligger inte en 325:a e36 på 142kW???? Den andre bilen har gått över 26000mil! Hur normalt är det att 325:or -93 har gått så mycket.. Visst det finns en del men inte är de så jätte vanliga. Hittade du inte några andra lik när du va och letade på en tysksida??? MVH jimmy |
|
|
Jag kan ju tillägga att det är en 4 dörrars, importerad i januari, antagligen därför det inte finns nån rost på den. Elhissar och färddator, men ingen AC eller sollucka. ppeellee nej det är grabben som kör den mest, jag kör oftast 323:an nu för tiden. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.