|
|
|
|---|---|
|
Har sökt här på forumet i två dagar men blir fortfarande inte klok på vilken olja jag ska ha. På mitt lock står det CHF11S men den oljan är grön och den lilla skvätten olja som finns i behållaren är röd. Är både CHF7.1 OCH CHF11S grön till färgen. Jag blev av BMW rekomenderad att hälla CHF7.1 i min PGA nivåreglering, stämmer det? 525I Touring -92. MVH en förvirrad Henke | |
|
Töm ditt system och fyll på med den olja som BMW rekommenderar för bilen. (det som står på ditt lock) Troligen har någon före dig fyllt på med ATF-olja när det blivit dåligt med vätska. |
|
|
OK, hur tömmer jag systemet på olja, då jag har nivåreglering? Det står CHF11S på mitt lock, hur mycket olja går det åt. Hur långt har ATF oljan kommit i systemet? Till styrsnäckan? Ända till nivåregleringen? Min servopump läcker som ett såll. Packningar till pumpen är beställda, ca200kr på BMW. Finns det packningar till snäckan också? Mycket tacksam för svar. /Henke |
|
|
Tyvärr vet jag inte hur du lättast tömmer systemet men däremot vet jag att om man kör i ATF olja när det skall vara hydraul-olja så ryker packningar m.m. Någon här på forumet som vet hur man tömmer?? |
|
|
Har läst att importbilar oftast/alltid har ATF, jag har en import, spelar det någon roll? Mår inte packningar odyl. sämre av att få en annan sorts olja att vänja sig vid? Inget smidigt krångel som min tysk ådragit sig. /Henke |
|
| Du kan ha vilken olja du vill men du får INTE blanda dom..Pentosin är för bilar i kallare klimat det är skillnaden..sen om det skulle märkas någon skillnad i kyla därom tvistar de lärde | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.