AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
786

bilen går skumt efter kamremsbyte

ka
9
kamrem
BMW 320i -86
Lämnade in bilen igår till en meckare för att byta kamrem o spännare..han ringde mig idag o sa att det är färdigt o sa till mig att han tycker att bilen går lite segt..jaja tänkte ja..det är ju bara en 320 men när jag körde hem med den precis så stämde det ganska bra det som han sa..den går segt inte lika bra drag i den som innan, känns precis som att den har blevit strypt..den går bra på låga varv upp till ca 2000 rpm sen känns typ bara som att man varvar på men det händer ingenting :(

Jag ringde tillbaks till meckaren o han tyckte också att det var lite lustigt, han säger att han har kollat så att remmen ligger rätt bara för att vara på den säkra sida så att det inte är det som strular..någon som vet vad felet kan vara? Jag ska ifs in med bilen imorgon igen till honom så men vad tror ni? Det är en 320 -86 jag pratar om..

/mattias
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Prova med att ställa tändningen med en stroboskop-lampa....jag hade liknande symtom på en tidigare 323:a jag ägde...trots att jag,vid ett kamremsbyte var noga med att märka upp motorn/kugghjul/rem så hade tändningen ändrat sig på nåt vis...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.