|
|
|
|---|---|
zemren |
Tjena... Ja undrar va ja skull ha haft för turbo till de här motor konceptet.. m20b25 me dieselvev, å plana blocket lite Ms sprut Edis tändning 3" avgas lb ic o-ringa blocket ev turbo kam original kolvar smyg portning av topp hemma gjort grenrör saabs röda spridare.. APC Blir de för stort lagg me en holset hx40? Å ungefär hur mycke kan man ladda å vilken effekt bör man komma upp till? ///zemrén |
zemren |
Nån som har nått att säga?? ///zemrén |
| om du skall köra med Saabs röda, 352cc så, på en SaabT16 med ideala förhållanden och 100%dutycycle ~300hk. nu är det ju 6st på m20n men den är mer spikkänslig och lågkomp osv så kanske ~350hk om du får till det riktigt bra skulle jag tippa på. För den effekten behöver du ingen jätteturbo, du klarar det galant med en td04 av modell större, de har dessutom en fruktansvärd respons :O | |
|
100% duty cycle och 1 bar laddtryck ställer en del krav på bränslepumpen, ännu mer om man dessutom höjer grundtrycket på bränslet. Finns en del förslag på lämpliga pumpar om du letar. Jag skulle nog hålla mig till 80% duty cycle och se till att tändning och bränsle är mappat efter ett lämpligt laddtryck som spridarna ser ut att räcka till (inga spikningar, bra avgastemp/lambda). Play it safe. Sen skaffar du större när anläggningen verkar gå som den ska, ifall du inte har ekonomi att köpa värre på en gång. Som Turbovulc säger så blir det ungefär 1 cc/hk på en M20 per spridare, så 400-500 cc skulle inte sitta helt fel. Alltid bra att ha mer så du aldrig behöver fundera över om bränslet räcker. |
|
zemren |
Om man kopplar in två spridar rader, men 6 spridare på 240cc.. ///zemrén |
zemren |
ja ha en bränsle pump från en porsche, å om ja höjjer bränsletrycket bör inte dom hör spridarna räcka till 400hk?? ///zemrén |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.