|
|
|
|---|---|
|
Hej alla gasglada Bimmerfantaster. Står i valet o kvalet att köpa en z4 3,0 som är så gott som fullutrustad. Ni som känner till denna biltyp, vad har ni för erfarenheter av denna superläckra bil?? Några bra tips och bra att veta saker??trt Läste nåt om att det bara var vissa z4 3,0 som hade den där extra ljuddämparen så man fick mera motorljud in i kupén . Stämmer detta. Bilen jag ev ska köpa är en maldivenblå med svart skinn 3.0a med 1300 mil på mätaren. Finns det några barnsjukdomar på dessa bilar? Skulle vara väldigt tacksam för lite svar. Ha de bra!!/ Anders M-POWER! | |
|
Hej Anders ! Samtliga 3.0 L har det "extra motorljudet" indraget i kupén . Lite resonans fixat av BMW AG. Barnsjukdomar finns som för alla andra nya bilmodeller. Kolla så att inget gnisslar, att cabben fungerar som den ska utan missljud, att sidorutorna inte skramlar nedrullade, samt att yttre tanklocket sitter fast. Passa på att checka av all elektronik dvs att alla finesser funkar. Inte så mycket att kolla med andra ord :) Om du köper bilen privat så kolla upp om den är importerad. Det finns redan en del privatimporterade. Om den är importerad kolla servicebok och annan dokumentation. Andra garantier gäller för privatimporterat fordon. Lycka till och välkommen till Z-flocken ! |
|
|
Anders. Import / sv.såld? Vad får du betala..? Är oxå mkt intressesad av att inhandla en. |
|
|
Kolla att ev Hardtopp sluter helt tätt i framkant, vindljudet som framkommer imitt fall i 50 kh/tim sedan ökar vinandet med farten till öronbedövande, jag har bilen inne för garantiservice ang detta idag! "Z4 love it" |
|
|
Kolla så du får med nav-skivan till nav:en, allt annat än gratis nämligen. Och om bilen har hifi-pro, provspelar du den på hög volym skall det inte vara några missljud. Min bil åkte in på garantibyte av fästen till växellådan precis innan jag köpte den. Kan ju vara bra att kolla upp om bilen du tittar på berörs av det felet! /eFx |
|
| Anders W: Er det nog med 231hk? :-) | |
|
Kongen: Märkte du inte det när du provade?? ;) /eFx |
|
|
Ska ner o hämta bilen nu idag. återkommer med resultat!! Anders M-POWER! |
|
|
Ner, som ner till tyskland? Lycka till! /eFx |
|
|
Ner i som "till motusbil i halmstad" M-POWER! |
|
|
Jaha, den där Z4:an, se till å få ett bra pris, den har stått där ett tag :) Typ sen innan jag köpte min.. /eFx www.z4.se |
|
|
Snyggt med maledivenblå på Z4! Bra utrustning på bilen också, ungefär den nivån jag skulle vilja ha. Lycka till! __ Bilen: Länk |
|
|
Hej. Har oxå varit o kollat på en Z4.a. Importvagn. Men blev lite fundersam när jag klev in i bilen första gången. Jag möttes inte av någon skinn/nybilsdoft.. utan snarare en svag.. mkt svag doft av rök. Kanske jag imbilldade mig!? bilförsäljaren sade att den var rökfri. Skall inte en Z4 från april 2003 lukta nytt/skinn?!?! Bilen i övrigt var i mkt gott skick sånär som på tygtaket som hade lite svårt att fällas ner första gången vi provade. Sen tyckte jag att motorn som fäller upp/ner tjöt onödigt högt!? normalt? Tacksam för svar.. |
|
|
Jaha!! Nu var man BMW ägare igen. Har iofs en mc som e bmw men det e ju inte samma sak. Inget att orda om på skicket på min nya bil. Den ser ut som ny och känns som ny.Finns inte en endaste repa på bilen.Visst det luktar inte helt nytt skinn i bilen. Men en neutral doft av ingenting.Men det får jag leva med...Bilen ser ju inte heller sämre ut nu när jag köpte 330 M sport fälgar och satte på i dimentionen 18" Bilder kommer!! Helt underbar bil att köra. Men det som impade mest på mig var ljuudet!!!! Vilket underbart ljud..Mmmmmm.. Än så länge så e jag helnöjd. Väldigt trevliga försäljare på motusbil i Halmstad. 100% nöjd med dem än så länge. En liten fråga... Pilen på navigeringen tycker jag går åt fel håll. Alltså den går ju rätt o funkar rätt men jag vill ju att pilen ska gå framåt i bilens riktning.Nu går kartan o pilen emot mig när jag kör. Fattar ni :) Hur gör man för att rotera kartan 180 grader?? Nån som mer haft detta???? M-POWER! |
|
|
Kongen!! Jo faktiskt så räcker 231 hk i denna bil. Lovar att jag inte skulle vara långt bakom dig i ett race. Mkt bra drag i bilen. Hur går min gamla pärla då? Haft mkt kul med den i sommar?? Saknar den lite ibland..Ta väl hand om min gamla M. Anders M-POWER! |
|
|
Grattis Anders ! Välkommen till Z4-flocken. |
|
|
Anders.W; du kan ställa in om du vill att kartan ska vara orienterad i nordlig riktning eller i körriktning, kommer dock inte ihåg exakt vart du ändrar, men det ska gå! /eFx |
|
|
Anders, Kongen: Det där med prestanda och varvtider osv är färdigdiskuterat efter helgens drabbning på konbanan i Lunda.. Z4 3.0, Orginal chassi: 1.25.26 Z4 3.0, Bilstein PS9xxx: 1.29.96 Z3 M, ruttna dämp: 1.23.46 Anders: Du kan leva på att bilen är snyggare istället!! /Caspar Länk |
|
| Heh.. vänta bara! :) | |
|
Caspar Var det din mormor som körde då eller?? ;) M-POWER! |
|
|
M'en körde jag, Hobbe & eFx får ta åt sig kritiken från Z4 flocken... Men det finns medicin till Z4.. ESS tex.. :-) /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.