|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att köpa Rondell fälgar från Europadelar. Bra priser är det ju..men är dom något att ha? Erfarenheter? åsikter? Tack! /Klas | |
|
Jag har hört att man måste underhålla dem ganska mycket, men det är fina fälgar och priserna är ganska bra. //Schnitzer |
|
|
Jag har haft några olika Rondellfälgar, och har goda erfarenheter. Mycket fälg per krona! Jeppe |
|
|
Jag har 8x17 på min 328, har bytt en fälg, den slog sig vid ett vägbygge, dom är jävligt mjuka, (jämfört med mina gamla bbs x-eker)Men dom är mkt prisvärda!! Nästan gratis ju!! ;O) Jag gav 1500kr/st för dom, inköpspris! För ett tag sedan!! Mvh Tobbe |
|
|
Faen, skrev ju fel pris: 1125kr/st, slapp ju momsen!! *S* Så dom är helt klart å rekommendera!!!!! //Tobbe |
|
|
Som toby 2001 säger så är brukar de vara mjuka vilket gör att de lätt blir deformerade om man hamnar fel i en grop eller liknande. Men visst är de billiga. man kan ju nästan köpa en extra uppsättning i reserv jämfört med andra fälgar. Och snygga. |
|
|
mjuka fäljar e ju helt värdelöst.... köp kvalitet,... typ BBS eller 100+ OZ racing ska väl va bra oxå... |
|
|
100+ ska ju vara bra med, men jag har ett par, fick dom till bilen, dom kostade visst över 30 nya, men dom verkar itne så bra, för dom var mer ovala än runda nästan. men det är klart kör man över hårda saker med lågprofil så är det ju svårt att undvika. såg en som hade haft lite otur, någon hade slängt ut en stege framför bilen på motorvägen, alla 4 fälgarna såg ut som halvmånar. vad menas med att man måste underhålla fälgarna? tvättas då eller? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Jag har haft Rondell design 58 i både 17" och 18", och det som slog mig mest var att dom vägde så mycket. Nästan 100kg inkl. däck för alla fyra. BMW original hjul är mycket lättare. Det finns vissa som drar paraleller mellan vikt/kvalitet, och det kan kanske stämma, men billiga och snygga är dom i.af. Mvh Marin |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
dannej. gick stegen att använda??:)) 1600 MVH Hasso |
|
vet inte, det framgick inte av berättelsen... men jag skulle tippa på att den också var lite tilltryckt, hehe [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
netsix |
Jag har rondell design 58 och tycker att det väldigt snygga fälgar och relativt enkla att hålla rena trots sitt utseende. At dom skulle vara mjuka tycker jag låter lite överdrivet, jag körde ner i en grop för ca 2 veckor sen och det var ingen dålig grop utan det small till efter bara h-vete, trodde hela motorn ramlade ur bilen, men inte vart det nåt med fälgarna. Har hört mycket bra om de här fälgarna, tysktillverkat brukar ju vara bra :) /netsix |
|
Jag håller med, jag är mycket nöjd med mina. Det enda som är surt är att de är lite jobbiga att hålla rena, men det kan jag inte gärna beskylla Rondell för :-) // CLiFF < Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain > |
|
|
Har Rondell58 på min....Krävs mycket putts. Men jag tycker det är värd det*L*...Har 10x18" bak OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
det är så med alla fälgar, fast klart fälgbanorna fastnar det ju extra bra på, tack vara centrifugalkraften. men feta fälgbanor gör ju hela bilen. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.