|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett skumt problem med min bil, eller egentligen inte ett problem, bara mkt irriterande =o) Kör en BMW 525i-89. När bilen rullar oavsett hastighet så är tomgågen ofta ej konstant (dock ibland). Tex då jag rullar fram mot ett rödljud rör sig oftast tomgången mellan 800-1100,1200rpm, men sen direkt när jag står still stabiliserar sig den. Är ingen viss tid innan den kompenserar, bara stabiliserar sig direkt jag står still. En sak till är att i samband med att tomgången är i lägsta läge och man trycker på gasen reagerar motorn ej direkt, är en kort kort fördröjning som att den typ inte får sås lr nåt??. Tidigare bytt insugningspackning pga. min tomgång ALLTID SVAJJADE MASSOR. Då svajjade den alltid varken jag stod still eller rullade =o), men nu går den bra i övrigt o läcker ej vid insuget. Bytte då även också luftfiltret. Förresten, över till en annan sak!!, Jag har aldrig bytt nåt bränslefilter, sitter det ett sånt på min bil. Och hur ofta ska det bytas. 1ggn BMW, Alltid BMW! men lite mek ibland =o) Tack för all hjälp. //Håkan. | |
|
hej igen! Ingen som har nåt förslag ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.