AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
673

vad betala för en 740 00-01 max 9000mil

ok
50
ok3084
528i Touring -00
Hej,

Jag är lite intresserad av att byta fr min 528 -00 till en 740 00-01,

Vad kan vara rimligt att ge för en 740 med max 9000mil och vilken utrustning bör den ha?

Vet inte riktigt vad som ses som standard i en 740.
Kan man även gämföra fartresurser/komfort för en 740 och en 540, har själv ej kört 740.

Har sökt inlägg men inte hittat ngt som hjälp mig.

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hej!
Det du bör ha är skinn, navi, automat så klart, osv. Generellt kan man säga att köpa en snikutrustad 7-serie är en dålig affär, dessa köpare är extremt petiga när det gäller utrustningen därför bör en bil utan tex skinn vara bra mycket billigare för att jag ens skulle överväga köp.

E65 är på väg ner i pris nu när den funnits ett par år ute på marknaden. Det gär att E38orna, speciellt dom nyare (00-01) kommer att sjunka en hel del dom närmaste åren. Prutläge alltså. Om man ser hur det gått för E32 som för några år sedan totalrasade i pris, dels pga. e38an, dels pga importen.

Jag tror du får lös en 740 för ca 170k idag, men risk för stor värdeminskning dom närmaste åren.
Scheckheft
Hej
Läs på min hemsida om E38 modellen
Länk
Vad som är rimligt att ge är oerhört svårt att säga.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Scheckheft
jaken: frågan om automat är överflödig då inga 740 lämnade fabriken med manuell låda from 9/98. Samma sak med "snikutrustad". Svårt att hitta en sådan vad det gäller årsmodeller 00-01. Att importera en 740 från t ex Tyskland kan nog fortfarande vara en bra affär.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
scheckheft,

visste inte att dessa årsmodeller bara fanns med automat...
Men nu vet jag!

Hur kan det komma sig att alla är så välutrustade när det gäller lite nyare E38or? Äldre e38 saknar rätt så ofta navi. Började man med paket där i princip allt ingick när modellen började sjunga på sista versen?
Scheckheft
Hej
jaken: det stämmer, mycket paketutrustningar som t ex Innovationpaket som innehöll TV/NAVI, BC, RDC, PDC, Xenon, autom. öppning av bagageluckan, strålkastarrengöring , backspegel/sidospeglar autom. avbländbar. Sedan fanns det en del andra "godsaker" man kunde välja till. Så en E38 from 9/98 är väldigt ofta väl utrustad från grunden.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
ok
50
ok3084
528i Touring -00
Tack för infon, skinn, Xenon mm ser jag nog som standard hos en 740, jag är ute efter lite utrustning som är lite mer ovanlig... vad kan det tänkas vara?

Vet ni vad försäkringen ligger på ungefär, jag bor i en ganska liten stad.

mvh
Ola

Scheckheft
Hej
Då ska du satsa på en Highline
Länk
eller M-sportpaket
Länk
eller en Individual
Länk
Min sista E38 gick 8500:- helförsäkring. Ring till många bolag och jämför. Mycket pengar finns att tjäna ...

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.