AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
938

Kvaddad E30...reparations kostnader...?

No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
hallå, har precis fått min ögonsten kvaddad (e30 325)(inte jag som körde:P) :¨(

det är stora skador på fronten motorn är dock hel. Vet inte om den är skev i bärande delar, det var det jag tänkte fråga... 1.hur mkt kan det kosta att "kolla" om den är ramsne och 2. hur mkt skulle ett sånt ingrepp kosta mellan tummen och pekfingret..

3. är det värt att laga en sån här skada då jag inte kan göra så mkt själv? kostnader mm

4. Om man skulle sälja den som den står hur mkt kan man begära...

här kan ni kolla på lite bilder och se skadorna...
Länk
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Oj vad arg jag skulle bli om nån kvaddade min bil så, om jag var du så skulle jag lämna in bilen på verkstad så får den som körde betala.
fy f*n! måste vart en ganska bra kyss den bilen fick! frågan är om fb anser det lönsamt att repa en sån pass gammal bil ändå som vår modell är!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag skulle gråta om min bil skulle bli sådär. Den är värd ett värdigare slut!
Kolla efter veck på balkarna. Hittar du det så är det inte värt å reparera. Om du inte hittar nån som gör ett svart jobb. Annars så är väll priset på delarna i fronten med lack säkert upp mot 10' om du inte får atag på allt beg. å i rätt färg, då runt 5'.
No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
e lite kluven över vad jag ska göra:P
TobbeBMW
Som sagt, se över bilens "deformationzoner" om de är skadade så är bilen tyvärr skrot.
Det ser inte helt ok ut på bilderna tyvärr, givetvis svårt att säga från en bild mer bilen ser ut att ha fått smällen nästan rakt framifrån, o då har den helt enkelt tryckts ihop (deformerats)
Inte många fb kommer att reparera bilen, tyvärr.

svartjobb med rikt, delar, lack etc, går nog lös på runt 15k.

-BeeMWe-
Betalade 9 svart för riktning, lackning av nyskärm/tak. Skärm och stag ingick i det priset.
No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
det var inte så farligt 9000...den var i skit fint skick innan därför jag e så kluven och dessutom är det inte så bråttom:)

hur illa krockad var din beemwe?...

No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
Tobbe...den tog nog som hårdast snett in i högerhörnet, vi får se hur det går med den har ev. några snubbar som kan hantera svetsar:D hehe
No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
Är det inte så att om bilen är ramsne så är oftast dörrarna oxå "snea" allstå dem tar emot när man ska öppna dem...?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.