AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.675

oljepluggen gick av när ja skulle skruva åt den

mådde inte bra ett tag idag, riktigt jobbigt skulle skruva åt bulten efter ja tömt den gammla oljan istället så gick den av halvägs trodde det skulle bli ett helvete o få bort den, men köpte en gängtapp o skuvade in sen kom den, gick bra till slut, något mer som varit med om detta?
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Har också varit med om detta och det är inte speciellt kul. Jag blev ståendes i en GDS-hall med en halv oljeplugg i tråget och andra halvan i handen. Som tur var lyckades min bror skruva ut den med en skruvmejsel på något vis.

Då var man lite orolig ett tag, och undrade om man skulle komma hem. Men det löste ju sig som tur var.

/Erik - BMW CS #05162
Riktiga BMW kommer från Buchloe
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Jo tack, hände mig med, usch det var inte kul alls. Trodde helt klart jag hade dragit sönder gängerna i tråget. Men nu är ju som tur är skruven gjord så den ska gå sönder innan det äter på tråget, men det visste jag inte då!
ja hade oxå hissat upp bilen på ok q8, det som va så jävligt
fick rulla ut bilen, fick ringa en kompis som fick hjälpa mig, sen åkte vi o köpte en gängtapp, sen bytte ja den på plats, så skönt att det löste sig.
Mr_Knight
Vad använder man för gängtapp? Andra tips för att få ut den? Hände mig ikväll *morr*
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
kallas svinpitt eller grispitt. en felgängad "gängtapp" som nyper fast i ditt borrade hål och sen gängar ur skruven.
sh
26
shagalot
325iM -89
320 cab -92
Jag var med om samma grej, stog på GDS på ok/q8 som tur var så var en polare där som jobbade så jag behövde inte betala timpeng :) men vi tog en gängtapp/griskuk , hade dom till salu på ok/q8 så skruva vi ut skiten, fick smått panik ett tag :)
Mr_Knight
Jo tack, nog kom paniken krypandes alltid! Oljetråg är inte känd för att vara billiga... Ska fixa eländet i morgon :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.