|
|
|
|---|---|
Len |
ute på vägarna, på grund av att bränslepumpen plötsligt har lagt av? Och hur många av de fallen har konstaterats bero på att ledningarna till bränslepumpen har vibrerat av (beroende på att de ex.vis ej varit avlastade)? När det rullar så rullar det! Och när det rasslar så kostar det mer än det smakar. len |
|
Jag vet inte om du är seriös pga. av ditt inläg i "Samtliga BMW-modeller". Men du skriver in vilken 3 serie du menar, finns ju några stycken olika. Konstruktionen är inte lika dan på alla. Min bil: Länk /Daniel |
|
Len |
Hej, Gäller E36, samt andra modeller som råkar ha samma design för bränslegivare och -pump som sitter i tanken... När det rullar så rullar det! Och när det rasslar så kostar det mer än det smakar. len |
|
Heh Min har inte stannat men dock så började soppamätaren att dansa lite för egen pipa. En avvibrerad sladd i pumpdelen till givaren.. //Vyper |
|
SamuelK |
Min pärla stannade 14mil fån hemmet (fullastad) p g a att pumpen dött. /S |
| En intressant diskussion! Verkligen! Vad kan det kosta att åtgärda bränslepumporoblemet? | |
|
Min pump lade av för några år sedan och det kostade 1785:- plus någon krona för en ny o-ring att fixa. ///BMW - Was sonst! |
|
| Hur låter d när pumpen börjar bli seg?? | |
|
Ett gammalt mekartips är att hälla i en flaska 2-3 dl 2-taktsolja i bensinen för att smörja upp bränslepumpen samt systemet varje gång man tankar.. Bensin för om åren var oljigare än vad det är idag, bensin är torrt och upplösande.. Slänger man i en skvätt 2 taktsolja för att smörja bränslepumpen o resten av systemet.. Det gör underverk o gör att resten håller mycket längre.. Bumer!! Tyvärr vet jag inte det men den skall väl inte rassla ojämt, huvudsaken är snyggt fint monotont ljud, ingen rassel eller annan ojämnhet i pumpljudet när den går.. //Vyper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.