AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.855

Vilken Förstabil!

Sida 1 av 3
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Hej jag undrar vilken bil jag ska välja som en första bil en audi a4 1,8T eller en BMW 320i båda är 96:or vill gärna ha BMW:n men den är 8000 kr dyrare

MVH//Anton

Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På- Rädsla
Dyrare i vad? Inköpspris? Försäkring?

/// Olof

Länk
gr
407
grizzli
Inköpspris i försäkring är det lika

MVH//Anton

da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Förstår inte frågan.. :-)
gr
407
grizzli
hehe frågan är vilken bil är bäst när det gäller kvalite,bränsleförbrukning,service mm :-D

MVH//Anton

Du frågar på ett BMW-forum, vilket svar förväntar du dig? ;)
Självklart hellre en körglad bil med rak sexcylindrig motor, än en sur ådi med turbofyra.

/// Olof

Länk
li
1.959
liste
535i -89
Det är inget fel på A4 1,8T. En trevlig bil. Vad som är bästa köpet för dig beror helt på vad du prioriterar faktiskt. Tycker att du ska provköra båda tills du känner vilken bil som känns rätt för dig. Objektivt sett finns det saker som talar för och emot båda bilarna. Exempelvis är A4:an en modernare konstruktion nästan rakt igenom, men 3-serien är bättre ihopskruvad och har längre livstid på det mesta.
gr
407
grizzli
oki men jag har hört att turbomotorer ofta går sönder? stämmer det?

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Audin är ju en Golf, och du, du vet väl man säger om Audi förare? Fyra nollor i grillen och en bakom ratten.

BMWn är garanterat mer körglad än Audin som är notoriskt understyrd. Service är nog ganska lika om du gör den själv, dyrare på Audin om du väljer att göra den på aukt. verkstad.
Audin har problem med framvagnen lika ofta som BMWn har problem med bakvagnsbussningar.

Valet står mellan bekväm / turbotryck (Audi) och rolig / sugmotor sexa (BMW). Hur är de övriga förutsättningarna? Utrustning, miltal etc.?

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
gr
407
grizzli
Olof du har helt rätt när det gäller motorer:D

MVH//Anton

gr
407
grizzli
utrustningen är ganska lika men miltalen skiljer lite BMW:en 14500 mil och audi:n 15000 mil

Se där, ta BMWn ;)

Skämt åsido, den skillnaden är försumbar. Det som är viktigt är hur bilarna är servade och skötta.

/// Olof

Länk
gr
407
grizzli
Det är lite svårt faktiskt men bilarna finns i TYskland men min pappa har haft 3 BMW därifrån han ska följa med men enligt uppgift är båda bilarna skötta enligt servicehäfte

MVH//Anton

Visa användare
46
JonnyB
325i 2d -89
Ingen tvekan. Har inte haft så mycket att göra med Bmw verkstan men något sämre än VAG verkstäder finns inte. Urk jag skulle kunna skriva en hel bok om alla problem som jag haft med dom idioterna.... Gör inte misstaget som jag gjorde; att skaffa en Audi. Mitt råd: Köp Beemern.

Fler kurvor åt folket!
"miltalen skiljer lite BMW:en 14500 mil och audi:n 15000 mil"

500 mil på en bil är inte ett blajj! ett oljebyte. Jag kan tänka mig att a4:an går lite bättre än 320:in men sån stor skillnad är det inte och som du skrev båda 2 är utförda enligt service häftet. KÖP bimmern för är det så att den är utförd exakt efter häftet så kan du nog fan inte få en roligare bil. samtidigt billigare heller om den nu inte är "ungdomskörd" inget illa menat heller då jag också är en snorunge :D
gr
407
grizzli
hehe oki...Jag tror det blir beemern ;-) en BMW är alltid en BMW

MVH//Anton

Ca
57
Cassle
BMW M535i
JO....

Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Grizzli:
Bara ett tips, inte för att gnälla eller så, men försök att använda (,) och (.) emellanåt så blir det mycket lättare att förstå vad du skriver.
Mvh

P.s hade tagit 320´n..

328án: Länk
Ca
57
Cassle
BMW M535i
Köp 320:in !
Sudi a4 var väl ganska ny 96 så det finns antagligen massa barnsjukdomar kvar då väl

Kvalitetsmässigt blev A4:an aldrig riktigt bra, inte lika bra som E36 iaf. 1996 är ju den femte- och en av de sista årsmodellerna av E36 så barnsjukdomarna borde vara botade. Köp BMW:n!

MVH
Ca
57
Cassle
BMW M535i
ja på e 36:an ja den gjordes ju mellan 91-98 men a4 var väl någolunda ny så den finns väl säkert barnsjujdomar på
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.