AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
924

Handbromswire har hoppat ur sina fästen

Ch
44
Chrillos
M535i -87
Handbromsen har tagit riktigt dåligt den senaste tiden på min m535.
Upptäckte nyss att muttrarna som sitter i mittkonsolen vid handbromsen sticker ut en bra bit.
det jag menar är att "vajrarna" med justeringsmuttrar som går upp i mittkonsolen har hoppat ur och sticker ut ca 4 cm.
så det spelar ingen roll om jag har handbro0msen lös eller drar åt den... vajrarna med muttrarna rör på sig å åker fram å tillbaks eftersom de inte sitter fast i mittkonsolen helt å hållet. har försökt fästa dessa igen.. men lyckas inte, nån som vet hur jag ska göra. Det är dessutom svårt att se och komma åt då mittkonsolen sitter ivägen... hur tar man bort denna på ett smidigt sätt.. har försökt men lhar inte lyckats.
Su
58
Sukke
BMW 320D -16
Det är troligtvis så att fjädrarna till handbromsvajrarna är kass. Bara att riva av skivorna bak och byta handbromsbelägg och en monteringssats med nya fjädrar, vajrarna kan ju också vara skadade men är höljet helt brukar det gå att smörja upp dessa.
Smörj alla rörliga delar i bromstrumman med rostlösande olja och se till att allt rör sig lätt, montera och justera sedan bör det funka.

Hälsn. Per

BMW när man älskar att köra bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.