|
|
|
|---|---|
|
Hej, Finns det nån här på forumet som "svetsat igen" bakluckan? Alltså flyttat bort Reg-skylten och gjort luckan platt? Har sett en del sånt i tyska tidningar, men inte så mycket här i Norden. Man plockar också bort alla lister och märken på bakluckan och får en "clean" snygg look. Tar gärna emot tips och bilder. "-BMW- Making your privates bigger since 1928" | |
|
Hej! Jag kommer att göra detta nu i vinter när jag ställer av bilen. Ett mkt snyggt ex. där detta är gjort på hittar du om du söker lite på nätet under "Danmarks flotteste bil" äret är -03 och bilen är en ljuslila 325 Cab. Kolla även in breddningen på den bilen som enligt mig är super! Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Ok, ska söka. Hur har du tänkt gå till väga? Bara att plocka fram svetsen eller? Har för mig att det är svårt att få det hela jämnt och snyggt... |
|
|
Tjena! Jag fyllde upp hålet med divinisell och spacklade. Sen gjöt jag luckan i glasfiber |
|
| tänkte ta en bakljusramp och lägga igen med plast, tyckte det skulle bli enklast, hur gör ni med öppningen? fanns ju elöppning med en knapp i kupen på biltema för länge sedan men det var då det. mvh johan | |
|
Aj fanken, det tänkte jag inte på. Hur ska man få upp luckan om man plockar bort knappen.... Nu blev det ju genast mycket värre.. :/ "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
Jag har också rensat min lucka. öppnar den elektroniskt med en startmotor solenoid. funkar fint. Skaffa en reserv plan bara om den skulle gå sönder, som jag som inte kan komma in inifrån eftersom ja har gjutit hela bagagen med ljud :p |
|
| men visst borde det väl finnas ett "bakluckeöppningskit" att köpa nånstans? det har ju iaf funnits. | |
|
Eller så gör man om knappen på nåt vis, så att det går att öppna luckan, men knappen är "osynlig".... Måste handla några bärs och sätta mig ner bakom bilen och fundera... :))) "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.