AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
713

Navi MKII problem

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Eftersom jag inte verkar få svar på mina frågor i 5-serie forumet så testar jag här istället.

Jag har en MKII som inte fungerar, inga lampor lyser. Jag har testat att ta den blå kontakten direkt ifrån tvmodulen men det hjälpte inte. Sedan så verkar cd mekanismen ha hängt sig för det går inte att stoppa i någon skiva.....den är liksom låst. Men den verkar få stöm ändå för det låter som om att det knäpper i ett relä varje gång man trycker på eject knappen. Det knäpper även till i den när man öppnar och stänger en dörr. Har kommit fram till att det verkar som någon sorts skydds mekanism slår ifrån........den slår till ett relä när man öppnar en dörr men det varkar gå tillbaka efter ca 1sek.

Vad tror ni fel i navin eller kortis någonstans på vägen?

Jag har börjat leta efter en begagnad och då funderar jag på om man kan sätta i en MK3 istället för den MK2 som sitter idag utan att behöva göra något mera. Alltså är det bara att dra ut MK2:an och sedan sätta in MK3:an så fungerar det direkt.

PS: Någon i Karlstad som har en E39 med navi som jag kan få testa att stoppa in min navi i och se om det är den eller sladdarna som bråkar? DS

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Hej

Har du vägarna förbi Arvika värmland, under någon helg brukar jag hänga där. Jag har en Mk2 liggande som du kan testa. Om du vill det, jag tror att din MK2 har gått vidare till GPS himlen.

Du kan byta din MK2 till en MK3 eller MK4 väldigt lätt. Det är väldigt plug and play.

Mvh
Kristian
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Perfekt om jag kunde testa den.....ska eventuellt upp till helgen när det är mârten om det går att ordna då så skulle det vara perfekt.

Har du något nummer jag skulle kunna få tag på dig till helgen? (Kan skicka det på mail om du vill)

Eftersom du har den "liggandes" är det något du vill sälja?

mvh
Fredrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.