|
|
|
|---|---|
|
Har hämtat min bil från Bollmora efter ny dörr och baklucka pga rost. Första gången jag hämtade den var det en ordentlig färgskillnad och lite avskrap på dörr. Jag tog tillbaka bilen och dom skulle göra om jobbet. Nu har jag hämtat bilen igen och det är bättre för dom hade lagt något som hette meryta, men det är fortfarande skillnad i nyans om framförallt så är glittrighets skillnaden stor.(arktis silber) Det har gjorts lackjobb hos BMW på bilen tidigare och det enligt Bollmora gör att det är svårt att få samma nyans. Hur mycket ska man tycka e ok? den ser inte likadan ut nu som när jag lämnade in den. Vilka erfarenheter har ni? Benson | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Silver är en hopplös kulör att få till om man inte är väldigt duktig som lackerar och kan göra recept efter egna ideér. Sedan kan det skilja på olika färgtillverkare också, samt att BMW kan ha olika leverantörer på samma kulör och då måste det tas hänsyn vid blandningen vilken tillverkare som använts i på just din bil. EX. Volvo har tex 5 olika levrantörer på samma vita kulör, men dom brukar ha en tilläggsiffra efter färgkoden som anger tillverkare som man då för ta hänsyn till vid blandandet Så två aspensilver BMW kan se olika ut om man ställer dom bredvid varandra, men som inte syns var för sig. Det går ju aldrig att låsa upp biltillverkning på bara en leverantör utan man måste hela tiden ha flera st för leverans av lika delar. ///MVH Hasso Länk |
|
Hur är skicket på övriga lacken? Om den befintliga lacken är smårepig och oxiderad så kan det göra stor skillnad mot en nylackad yta. Men vad menade du med avskrap på dörr??? Annars tycker jag inte du ska acceptera omlackeringen innan du är nöjd. En duktig lackerare ska kunna plocka fram en kulör som matchar den gamla. |
|
|
Hasso- Ok, tack för utvecklingen, verkar knepigare än jag trodde att få till silverfärg. Gumpy- Det var avskrapat på kortsidan mot flygel antagligen av en tång eller nåt som dom använt för att haka på dörren igen. Lacken är i ok skick inte utställningsmässig men ok |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.