|
|
|
|---|---|
|
har en 740ia 95 som inte vill varva mer än 3500. den går dåligt och luktar oförbränd bensin och är totalt orkeslös.har provat med annan styrbox till insprut och växellåd ändå samma fel. lmm är hel och alla kontakterna sprayade och kollade.någon som har någon ide om vad det kan vara?? | |
|
Spridarna? Att den luktar "oförbränd bensin" kanske tyder på att spridarna har fastnat i öppet läge? Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Ett tips kan vara att kolla så inte någon (eller båda) kattarna har satt igen sig. Då kan du få sådana symptom. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
D-diddy |
Kan även var luftfiltret som är tätt. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Lambdasond? //Magnus |
|
|
Jag hade tidigare en 730 V8 med samma symtom. Det var båda lambdasonderna som givit upp. Resultatet blir att insprutningen pumpar in maximalt med bensin då den inte får någon signal om höga avgasvärden. A A |
|
|
Har provat att koppla bort bägge lamdasonderna, men den går lika dåligt ändå. trodde att den skulle larma eller gå på nödprogram. kan man mäta lamdasonderna själv på något sätt och se om dom är hela. känns som om det skulle vara dom som lagt av.... för hoppas att det är så. lika bra att beställa två nya och prova. återkommer när jag bytt. tackar alla för all hjälp |
|
| tjena koppla ifrån maf;en så går han | |
|
maf;en????? |
|
|
har bytt lamdasonder nu....samma fel, varvar möjligtvis lite mer. luktar oförbränd soppa och går taskigt. hur vet man om spridarna fastnat i öppet läge?? och vad är maf;en??? börjar tröttna på bil helvet nu...tycker att jag kollat det mesta. |
|
| Hej! Förmodligen är det membranet som sitter i bakkant på insuget. Runt 350:- kostar det. Ganska pillrigt att byta eftersom det är rätt trångt mellan torpedvägg och insug.... /Janne | |
|
HEJ MAF=LUFTMÄNGDMÄTAREN SITTER PÅ INSUGSRÖRET MELLAN LUFTBURK O SPJÄLLHUS.DEN ÄR DEFEKT O GER MAX(TROR JAG) KOPPLAR DU BORT DEN GÅR HAN I ETT FÖRPROGRAMERAT PROGRAM O STARTAR SÄKERT finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
Tror också på membranet. Mvh |
|
|
Tror inte på membranet pga att motorn då skulle dra tjuvluft och gå magert i stället finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
membranet är helt. det satt jävligt tråkigt till men helt är det. luftmängdsmätaren är också ok. undrar om det är kattarna?? tycker det är rätt bra flås i rören, men det kanske det är även om dom är kassa. får prova att koppla loss och köra utan. dom sitter lite taskigt till bara(får lossa vid grenröret) tycker inte den skulle få för mycket soppa om dom var kassa, den borde kvävas lite bara. kan vara tempgivaren med men vet inte var den sitter(det verkar vara flera) och vad den skall ha för ohm värde... den tror nog att det är jävligt kallt och skickar in soppa därefter. någon som vet var tempgivaren till insprut sitter och ohm värde??? |
|
|
skickade biljäveln med bärgare till verkstad i dag. ska bli spännande och få veta vad som är fel.är det kattarna som är slut så ruttnar jag,det är det ända jag inte kollat. så man kan ju ge sig fan på att det är dom...... återkommer med svar när bilen är fixad. |
|
|
Tråkit, hoppas det är något billigt finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
Mmmmm.....sååå bra. det var ju givetvis den ena katten som lagt av.undrar varför jag inte kollade dom(dum i huvet).. ny bmw kat kostar 9000:- kopia 7500:- bägge görs på samma fabrik i england enligt verkstan(kopian utan bmw märke). skall man ha utbytes måste man byta bägge samt svetsa och krångla. Tack för alla tips!! synd bara att jag inte följde davids, då hade jag sparat ett par tusen (lambda köp i onödan) |
|
|
Gå in på Länk och tryck produkter/sportkat, 1850:- är ett minst sagt konkurrenskraftigt pris... Mvh |
|
| hej har själv köp katar på katalysaterteknik och de fungerar parfekt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.