|
|
|
|---|---|
|
Har problem med broms lampan i bilen. Har bytt slitagevarnare fast den inte var sliten på samtliga hjul. Har försökt att nollställa felindikatorn genom att vrida nyckeln till läge 1 och vänta ca 30sek. Men lampan på instrumentpanelen lyser fortfarande. Vad ska man göra??? Jag har en 320i Touring -98 | |
|
Om jag inte minns fel ska du ha nyckeln i läge två samtidigt som du har förardörren öppen. Efter 30-40 sekunder ska lampan slockna. Lycka till! |
|
|
Det har jag också provat men det funkar inte. Kan det vara någon säkring som gått någonstans? Jag har kollat i säkringslådan men de verkar alla hela. |
|
|
Det kan vara sa att nagon av de nya slitagevarnarna jordar nagonstans. Har du en multimeter sa kan du koppla bort slitagevarnaren, lata den sitta kvar i bromsen och ohmmata mellan bromsskivan och stiften i kontakten, du ska ha oandligt motstand. Har du ingen multimeter sa kan du koppla loss en varnare i taget och bygla kontakten i karossen, satt en staltrad mellan stiften, vrid pa tandningen och se om lampan slocknar. Slocknar lampan sa jordar slitagevarnaren i bromsskivan. Uteslut det lattaste forst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.