|
|
|
|---|---|
|
hmm, Min motorn går som en påse lördags godis! Dvs låter mkt men ger ingen vinst! =P Nee, Men när jag startar bilen kall... Så går motorn jämt och fint! När motorn är varm så pendlar tomgången mellan 500-800varv... Om jag tex stannar vid macken och stänger av bilen under 2-3min när jag ska tanka! och sedan startar den igen... Så vill den inte svara på gasen om man inte lyckas varva den till +2500rpm! Har kollat luftmägdsmätaren, den va hel... Va mer kan det vara som ger en så pass kass tomgång, kan nämna att Lambda värdet va 1.14 vid besiktning för 2 veckor sedan! Tacksam för råd! / M | |
Anton8 |
Luktar den mycket soppa när den börjar gå dåligt? Från avgaserna.. |
|
Kan vara lambdasonden, igensatt luftfilter (när gjorde du service senast? När bytte du stift?), tomgångsmotorn (plocka loss och gör rent). Gör också bonntricket; ta bort pluskabeln från batteriet och låt stå över natten, koppla på kabeln, starta och låt gå på tomgång ett par minuter, varmkör bilen lungt. Hjälper dock inte mot dåligt lambdavärde. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
har precis samma problem som slim_m..... "En gång BMW, alltid BMW" |
|
|
Stiften och luftfiltret är det inget fel på! Dom är nya och fina! Har tänkt o plocka lös tomgångsmotorn och ta ett kik inuti! Bonna tricket fungerar inte då jag redan provat det =( Tror nog att det är sonden som spökar! För en kompis hade liknande fel på sin Pegga... och han felsökte hela jäla bilen... men visade sig va sonden =( antingen är det sonden eller så är det nåt fel på luft/soppa blandningen! Men vad? det är det som är frågan =( Tack för alla svar! Ska rota vidare under huven! =) |
|
|
Är ju med all säkerhet sonden då. En annan mindre tänkbar anledning kan vara en av tempgivarna till motorstyrningen. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
vevaxelgivaren då??... kan inte den på verka motorn?? slim_m: glöm inte att skriva orsaken efter det att problemet är åtgärdad... "En gång BMW, alltid BMW" |
|
Anton8 |
Kom ihåg att Sen skriva vad som var fel när du kommit fram till det! Det hjälper mycket att få läsa lösningen på problemet oxå och inte bara alla tips :) |
Anton8 |
Inte hittat något fel? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.