AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
904

Haster! Hvordan koble "hqtec" innovate wide band lambda mot smc?

Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Skal starte opp bilen i morgen, mandag, men er usikker på hvor jeg skal koble til WB lambda signalene imot autronic smc.. Er tre ledninger ifra en jack plugg på WB, med en "skjerm/jord" en hvit og en rød ledning..

Noen som kan dette?? Finner ingen skjema for dette..

----
Motorer uten turbo suger.. ;)
WWW.M535T.COM
Jag har inte svaret på din fråga. men jag vill ändå önska lycka till nu. och när du fått igång den måste du filma!!

MVh
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Takker for det!

BMWandreas har vel koblet opp dette flere ganger, så jeg håper han kan hjelpe meg (igjen :P )..

----
WWW.M535T.COM
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Går inte att koppla rätt in, Du måste köpa en speciell adapter kabel från HQ tech

Lycka till / Andreas

Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Hmm... hva slags adapter? Eneste jeg finner er rpm koverter systemet..

Har ikke dette WB utstyret 0-1v utgang slik som autronic sin WB måler da? mener det var sagt på forumet her engang..
Autronic sin skal jo gå ann å koble rett imot SMC

----
WWW.M535T.COM
gå in på carmaniacs.net å leta efter mail adress till björn på den sidan, han har kopplat den bredbandaren med autronic
bjorn325@carmaniacs.net där är mail adressen
jag har åxå en sådan WB mätare men kopplad till Hestec. Jag använder analog out2(minns inte om det är vit eller röd) dessa båda utgångar får du ju programera själv med datorn så att tex 7:1 = 1V å 16:1 = 5V. Sedan vet jag inte hur autronic skall ha in signalen. I Hestec har jag bara in det på en analog ingång, vit eller röd och så förståss skärmen på kabeln är jord.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Björn 325 har inte adapter,då får man inte in riktiga värden i sprutet. Man MÅSTE ha adaptern som HQ tech säljer. Tro mig vi har jävlats ett bra tag med motstånd och skit. Men när vi fick hem adaptern så funkade det klockrent

Mvh Andreas

Björn förstod visst inte att det inte fungerade och såg uppgiven ut när jag förklarade att hans autotuneade mappar inte stämde för fem öre. Vet inte om han köpt kabeln nu. Autronic har krypterat signalen och Innovate har köpt adapters från Autronic för att få det att lira.
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Hmm.. De jeg kjøpte den av i usa sier fortsatt at den kan programmeres til smc også.. Men de er nok ikke klar over denne krypteringen.

Hva koster denne adapteren? Sendte mail til hqtec, men har ikke fått svar :( Begynner å haste nå..

Startet opp bilen igår kveld, med en vanlig lambda.. Ikke prøvd å kjørt enda, kun startet og justert inne i garasjen. Gikk bra det! Går jevn og fint på tomgang på 850rpm, og svarer fint på gasspådrag.. Har jo lagt inn et "generelt" program, slik at den kan kjøres nå, men vi skal trolig prøve å mappe med den lambda som står i nå på onsdag.. Han som mapper har ikke tid ikveld :(

----
WWW.M535T.COM
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.