AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
767

SLR video :)

Vilken BMW ska man matcha den här MB mot då...
Länk

Vilket motor ljud :)
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
INGEN Bangle-BMW kan matcha en ny värsting Merca i utseénde iaf..

328án: Länk
Blir svårt att hitta en BMW som slår den rakt fram iaf.
Jag tycker det är jättesynd att man gjort SLR:en så GT-inriktad. Den hade potential att bli en utmanare till Carrera GT och kanske Enzo. Nu blev det en kompromiss mellan sport och glidare. Som vanligt blir kompromisser aldrig bra. :-(
Hmm.. fråga är om SLR inte klarar av dom med på banan..
Länk
Den är säkert jättesnabb runt en bana också, men förmodligen inte lika snabb som CGT och Enzo. Även om den skulle vara det så är hela bilen placerad i ett fack som få väljer. Antingen köper man en Enzo eller så köper man en CL65 AMG om du förstår vad jag menar? Just my 2 cents.
Konceptet känns lite för likt bmws 6:serie. De är för tungt för att uppföra sig som en Carrera GT eller Enzo på bana.
Carrera GT tycker jag spelar i en egen liga just nu kring kompromisslös sportbil från tyskland.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Tror jag förtsår vad du menar...

Det är väl så att den vänder sig till riktigt rika som vill ha en riktigt snygg statusbil som är bekväm och har bästa prestanda på pappparet (0-100, 0-400) och bryr inte om den är snabbast på bana.

Hur ofta kan/vågar man pressa en bil i kurvor till max på vanliga vägar ?
Frågan är hur bekväm den verkligen är...
Tokhäftig bil, men synd att man utnyttjar samarbetet med McLaren på det viset. En snabb och komfortabel raktframmaskin gör MB bättre utan McLarens inblandning.
Synd bara att den är så förbannat ful att man bara vill gråta :( Motorljudet är dock mustigt...

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ful och trist ljud dessutom. Ljudkullisen andas inte "race" utan bara amerikanskt muller. Lite tragiskt att man inte lycakdes göra en bil som är bättre än originalet (McLaren F1).
Vilket drag! Jag kan inte låta bli att bli imponerad av en bil som passerar en E55 AMG så lätt. E55 har ett otroligt vrid, har testat och kan intyga att den går som f*n. Men ljudet är ett skämt om man jämför med M5 V10.
La
16
Laurén
320i -88
Ful?? Men Bangle-BMW:n är snygga eller...? Tänk va trist om alla hade samma smak :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.