|
|
|
|---|---|
| Jag köpte min första BMW i helgen, en 523i - 97. Bilen är helt underbar och går som en dröm. Men jag har ett problem... Det känns lite pinsamt att fråga om en säkert väldigt trivial sak, men var och hur sätter man in simkortet i mobiltelefonen som sitter i armstödet på bilen? Jag vore väldigt tacksam om jag kunde få ett svar på denna idiotfråga. :) | |
|
Hej Du sätter simkortet i hållaren under telefonen i armstödet. Dock är det av den större typen (samma kort) men med med den större ramen till. Du kan också sätta kortet bak i bagageluckan där telefonenheten sitter. Hoppas detta hjälper dig |
|
|
Jag hade problem med den nya sortens kort (3V) och fick därför använda den gamla kortet (5V) i hållaren under armstödet. Vodafone var de enda som kunde leverera en sådan kort, men det krävdes många timmars telefonsamtal och tjatande. Efteråt läste jag (här på forumet) om korthållaren i bagageluckan, har dock aldrig provat den. Länk |
|
|
Jag kan bara använda hållaren i bagaget på min 520-97. Jag har Vodafone. BMW CS #5206 |
|
| Tack för svaren, jag misstänkte först att det saknades någon del till min telefon. Någon typ av införingsmekanism eller liknande. Jag kunde ju set att det fanns en "slot" för något som såg ut som simkort i armstödhållaren. Men hur man skulle få dit ett litet simkort övergick mitt förstånd. :) | |
|
Teknikmagasinet har en SIM-kortsadapter (59:- nr 266679 sid 111 i katalogen) som funkar bra. Har själv köpt en men använder aldrig telefonen. Någon som vill byta mot en CD spelare?? Full gas - spar tid! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.