|
|
|
|---|---|
|
Är i behov av en billig bil med AC som e soppasnål och som min sambo kan köra och har spanat lite på e38 728/730 årsmodell 1994-1997 , men hur är det med priserna i tyschkland ? här i sverige går det att pruta mycket på e38 och e38 verkar nästan lika svårsålda som välskötta e32:or , hur är prutläget där nere ? hur är tyskarna rent allmänt med prutning på bil ? kanske lönar det sig inte att köpa en e38 i tyschkland men jag menar att utbudet iaf. är större och att tyskarna åtmindstonne har vett att inte kalla plyschklädsel för exklusiv , som Länk tja vissa e38:or verkar bara för träliga och ett större utbud kanske gör det värt att importera bilen även om kostnaden går på ett ut. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." | |
|
Bara en tanke, tycker du att en e38 är en billig soppasnål bil??? Var jag ute efter en billig soppasnål bil med ac till min sambo så skulle jag kolla efter en 318 e36:a, hade en sådan 92:a förut med renoverad o fungerande ac som jag gav 24 k för. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
jao... jag förstår precis vad du menar :-) , jag har en kort period i livet haft en e36 316 och du har en klar poäng där. med billig och soppasnål jämför jag med bmw750 , som för mig drar 2.0 liter milen medans min 730 går på 1.1 vilket jag tycker är ok för en gammal och tung bil. 24k var ett bra pris för en sådan bil btw.! många begärs ju det dubbla för... "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
| Haha vi 750 ägare har TOTALT andra perspektiv på vad som är bränslesnålt.. har man lyckats snitta 1,7 på en tank kan man gå ut å fira :) | |
|
wadel: Prutning är inte lika "vanligt" som här, framförallt inte hos auktoriserade handlare. Men en äldre E38 borde säkert gå att diskutera ner i pris... Mvh |
|
|
Men att importera hamnar aldrig under 10.000 i extrakostnader för resa, försäkring, reg.bes. etc. 730 finns det många av i Sverige: Länk Länk Länk Men visst finns det fina 730 über da... Länk Länk Mvh |
|
| Det stora problemet är väl att man kan få en totalmosad bil som reparerats upp hjälpligt men skickligt i Tyskland... | |
|
Jag tycker det verkar konstigt att köpa en e38 i sverige som redan är importbil , störe risk den är smäld/skruvad än en jag själv hämtar hem från aukt. bmw-åf känns det som. om bilen varit smäld tror jag i min enfald att jag kan bedömma det i ganska stor utsträckning. Men visst är det lite hugget som stucket gällande import av snart 10 år gamla bilar utan egentligt värde. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
e38 728 är nog det bästa valet om det är låg förbrukning som eftersträvas, samt att välja en manuell om du inte endast ska köra landsväg. Min erfarenhet vad gäller prutning är att det går att pruta 0-10% i "tyschkland". Min erfarenhet är att det går att pruta mest på märkesfirma, alltså tvärtom mot rob72 hävdar. Grejen är att inte skämmas när man prutar utan vara vänlig men bestämd. Det är ju du som ska köpa bilen och är KUNG eller hur... /Simon |
|
|
Ja skämms aldrig för att pruta , det är roligt och när jag säljer bil låter jag alltid folk pruta , men ibland prutar inte folk och då får man pruta åt dom eller skicka med full tank eller iaf. något. När det gäller elektronik har jag med stor framgång prutat i tyschkland , och ärlig talat , hur länge orkar en tysk stå och tjata om ett pris med någon som vägrar fatta att man inte talar svenska med östgötsk brytning i munchen ? max 40 minuter brukar de orka , sen får man bra pris bara man lämnar butiken (der dumme schweden) . Fast jag tänkte att den mentalitet som råder i butiker där det säljs el och dataprylar kanske anses ofin i bilaffärer. Vet någon föresten om 728 har kamkedja eller kamrem ? "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
Att spara pengar på att köpa en svens går faktiskt, utan att du köper ett lik. Jag skulle föreslå att du letar efter ett ex du gillar och sedan sänder den till motormänens för kontroll. Kostar 1500 ungefär och även om du inte köper så kan säljaren sedan säga till nästa kund att bilen är testad. Så dela på priset för kontrollen tycker jag. |
|
|
wadel: Kedja. /Micke |
|
|
Det mesta klarar jag att undersöka själv , räknar endå med att byta slitdelar som fjädrar,dämpare, bromsar runt om. bra att det är kedja. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.