|
|
|
|---|---|
|
ska man palla upp den me bockar eller räcker det att höja däcktrycket? //Svebba - Jag är schnell ! | |
|
Det räcker med att höja trycket men klart har du möjlighet att palla upp utan problem så är det väll ingen nackdel eller hur? Sök ang. vinterförvaring finns mycket skrivet om detta! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Snackade med tekniker på BMW om det där för något år sedan å dom sa att det inte var nödvändigt att palla upp för den korta tid som vinteravställningen innebär, men som andersson skriver så äre ju ingen nackdel direkt att göra det om man har möjlighet! /eFx |
|
|
Vad händer med dämpare/fjädrar om hjulen hänger fritt en hel lång vinter? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Man kan ju palla upp så att däcken fortfarande står på underlaget, men att den största vikten ligger på pallningen. Annars räcker det med att trycka i 3-3,5 i däcken. Kan du dessutom rulla bilen litet framåt och bakåt under vintern är det desto bättre. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
För mig skulle det då kännas bättre att köpa ett par gamla hjul på skroten som man använder som "pallning" under vintern. Behöver ju inte kosta många kronor. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Intrersant fråga Micke: själv undrar jag om det rent av kanske är bra för fjädrar och dämpare att få villa sig lite...? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tomas: Dämparna vilar väl ganska duktigt vid stillastående bil, eller hoppar Ditt garage upp och ned?? Däremot får ju fjädrarna bära vikten, men det kan ju knappast vara slitsamt om man jämför men några meter på rullande väg... /Caspar Länk |
|
|
Fast nya dämpare är nog ett projekt för vintern ändå... jag tyckte att mina dämpare blev helt slut efter semestern. vägarna i forna DDR och västra Polen gjorde nog sitt. i efterhand så kanske var det inte meningen att man ska ligga i 200+ på dessa skakiga betong autobahn med 10cm mellan betongskivorna... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.