|
|
|
|---|---|
|
har byggt en 320 tic (e30) och har svårt att få laddtrycket över 0,3. kan detta bero på att grenröret inte har en optimal utformning? eller rättare sagt är det en trolig anledning? finns de några andra tips till varför ja inte klarar höja laddet? Mvh Sjöblom | |
|
Skulle inte tro att det har med grenröret att göra.. skulle tro att du har en läcka någonstans även om du inte hittar den med startspray så kan den finnas bara att det kan vara tätt ända tills att du får laddtryck. -kan du svänga kör du för sakta- |
|
| Du lär nog styva upp din WG lite | |
| fredde: wg:n är nästan i botten... | |
|
Antingen är det ditt avgasmottryck som öppnar Wg:n... Annars är det din "Dump" som inte orkar hålla tätt.... Eller så har du läckage på trycksidan!! Brukar kunna höras som ett väsande ljud!! //Jesper |
|
|
dumpen e ja hundra på att den håller tätt.... kan va det med avgastrycket... kan ju testa o "låsa" wg:n med ståltråd eller nåt o ut o köra försiktigt.... tack för tipsen.. |
|
|
Har du något läckage på grenröret? Blanka däck AB |
|
|
Jag har samma problem med min M3... garanterat laddtrycks läck. Min WG öppnar inte ens. och det går inte över 0.3 typ.. Länk www.reptil.nu |
|
| Jag byggde om min wg klocka och råkade vrida den lite, ni kan ha gjort samma misstag, för då vrider den sig och det går inte att vrida på mer ladd typ. | |
| xarg: förklara hur du menar en gång till...förstod ite riktigt.. | |
| Går det att utesluta att turbon är kass? | |
| Skunx: tyvärr kan jag inte utesluta det då den e beggad och ej genomgången... skall försöka låna en annan och testa... | |
| Viner den mycket?? | |
|
Menade att om man bygger om wg så får man inte vrida på själva klockan, för då blir det galet. förstår du nu? Nog viner min turbo ganska fint och den är splonkans ny! eller du kanske menade tvärt om? dvs inget vin, sliten turbo? |
|
| Klart alla turbos viner lite men när dom blir dåliga viner dom givetvis mer.. | |
| ryckte slangen till wg:n o fick ett "ganska" högt laddtryck=) så de ska fixas nu i helgen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.