|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken. Ofta belastas E46 och E60 med minst 13 procents årligt värdefall i svenska biltester (bilhandlarpanel, 3års ägande etc). Samtidigt belastas en V70 kombi normalt med 11 procent. Dessutom har jag sett jag folk på forumet som bytt sina 330 mot V70 T5or just pga värdefallet, så nog sjunker BMWn mer. 1. Tror ni verkligen att Volvon håller värdet så mycket bättre? 2. Att E60 kan förväntas hålla värdet sämre än E46 verkar de flesta vara överens om här på forumet. Vad tror ni är en realistisk faktisk värdeförsämring på E60 (köp hos svensk handlare, sparsamt extrautr, 8000 mil, 3 års ägande och försäljning privat)? | |
|
Kanske 30.000 kr per år... Eller? Jämfört med E46 så har Volvo sämre andrahandsvärde. Det gäller alltså Volvo S60. |
|
|
skillnaden ligger väll i om man har utrustat BMW:n för hundra tusen eller inte? Bästa andrahandsvärdet av alla bilar är väll en sopp ren 316? är inte många procent på en sån men en max utrustad 330 för en halv mijon så blir det andra siffror... Tror nog att E46:an kommer ha en dyster tid framför sig i och med modellbyte. En ren 520 är nog en skaplig affär. Tidningarna räknar ju på ganska rena bilar. Å volvon är ju ganska välutrustad från början. Bjuds på mycket utrustning hos handlarna. |
|
|
Min svensksålda 330i tappade 170.000 på tre år. Volvo V70 har garanterat bättre andrahandsvärde och är MYCKET lättare att sälja privat, även lite dyrare varianter. De modeller som har bäst andrahandsvärde är de billiga, t ex V70 2.4. En T5:a tappar mer, men inte lika mycket som en BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.