|
|
|
|---|---|
| Va e de för skillnad på BiTurbo å DubbelTurbo !? Har hört en massaa men vem ska man tro på !? | |
|
Förmodligen är det olika människors namn på samma sak. Dvs ingen skilland. Personligen föredrar jag ordvalet Biturbo :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| nja twin turbo brukar vara lika stora agg, biturbo brukar vara ett litet å ett större agg rätta mig om ja har fel? | |
| jimbooo: audi s4 heter 2,7 biturbo men dom aggen är lika stora om ja iinte minns fel... | |
| Audi 2.7 Bt har två likadana agg ja. | |
duden |
i artikeln på om nya bmw motorerna stod det såhär : "Principen med biturbo går ut på att ett mindre turboaggregat tillåts arbeta vid de lägre varvtalen. När varvtalet stiger kopplas det lilla aggregatet bort, och luften leds in i en större turbo" |
|
Alpinas modeller med turbo heter ju Biturbo, ex.vis Alpina B10 Biturbo, och där är det 2 lika stora agg. som matas av tre cylindrar var! Eller hur!......... ///Magnus |
|
|
Alldeles riktigt. jimpa |
|
|
Ordet "Bi"=ett annat ord för två Www.Limmet.se |
|
|
Ordet "Bi"=ett annat ord för två Www.Limmet.se |
|
|
brukar man inte säga twinturbo typ om en v6:a har en turbo per cylinderrad ellör? Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
inkognito: Kärt barn har många namn :) Twin, Bi och dubbel berättar samma sak; att det är två aggregat och inte ett, inte hur de jobbar eller är monterade. Sen använder olika märken olika namn precis som kombi som kan heta Touring, Avant, Variant etc. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Jag har fått för mig att Biturbo jobbar vid olika tillfällen, Och att twinturbo jobbar samtidigt?! ///Tobbe |
|
| Det har inte med namnet att göra. Dock kan de ju arbeta på olika sätt, men i så fall snackar vi "vanlig" twinturbo/biturbo/dubbelturbo eller sekventiell twinturbo/biturbo/dubbelturbo. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.