AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
776

Vibrerar i bakvangn E34

Min E34 vibrerar i bakvangnen.börjar vibrera 2800v på 5 ganska mycket sen blir det mindre och mindre upp till 4500v då käns det inte så mycket men det käns att det vibrerar.
har balanserat fälgarna men det blev inget bättre,vad kan det vara??
Ki
5
Killer
525i-91
Hardyskivan kan det vara
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du testat med andra hjul?

Fälgarna och/eller däcken kan vara orunda!
Det går att få perfekt balans i balanseringsmaskin även om hjulen är orunda, men så fort du monterar dem på bilen får du ändå vibrationer pga orundheten....

Ännu svårare att upptäcka är om däcken har förhårdningar i stommen, då kan de vara perfekt balanserade, perfekt runda, men ändå ge vibrationer när de rullar.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Om det var hardyskivan vibrerar det inte då hela tiden?menar det ska väl vibrera lika mycket vid 2900v på 5 som 3000v på 5.

ska kolla då jag slänger på vinter hjulen om det far bort då
Ki
5
Killer
525i-91
När min hardyskiva var slut så vibrerade det inte hela tiden utan vid gaspådrag vid låga varv.
När jag knäckte en drivknut (odiffad) så var det precis som att hardyskivan var HELT knäckt, och när man väl fick upp lite fart så var det som en utombordare som man kört på grund med.
ox
91
oxe
525i 24v -91
Tror också på hardyskivan...min vibrerade också vid ett visst varv. Men som tur var för mig så var det bara att skruva åt den så slutade det!

Ok tack för svaret ska kolla upp det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.